mako
פרסומת

נמאס להם: התביעה שמנסה לשים קץ לשיטת התמחור של חברות הלואו קוסט

ארגון הצרכנים האירופי הגיש לאחרונה תלונה נגד 7 חברות לואו קוסט בטענה שהן גובות מחירים גבוהים ולא שקופים על כבודת היד. בתביעה נטען שחברות התעופה משתמשות בשיטה של "תמחור טפטוף", שפוגעת ביכולת של הנוסעים להשוות מחירים בצורה הוגנת

אילן ארנון
פורסם: | עודכן:
תור ריינאייר
צילום: Cineberg, shutterstock
הקישור הועתק

מאז שחברות הלואו קוסט נכנסו לחיינו, מחירי הטיסות אמנם צנחו בורה משמעותית, אבל צורת התמחור, בה משלמים על כל דבר בנפרד, גורמת ללא מעט כעס מצד הנוסעים

בעקבות כך, לאחרונה הגיש ארגון הצרכנים האירופי (BEUC) תלונה רשמית נגד שבע חברות לואו קוסט על גביית תשלומים נוספים על כבודת יד סטנדרטית מנוסעים. התלונה כוונה נגד החברות ריינאייר, וויז אייר, איזי ג'ט, וולינג, טרנסאוויה, וולוטאה ונורוויג'ן אייר שאטל, והאשימה אותן בשימוש בשיטות תמחור שמטעות את הצרכנים על ידי כך שהן מפרסמות מחירים נמוכים לכרטיסי טיסה, אך מוסיפות עלויות משמעותיות עבור כבודת היד.

על פי התלונה, נוסעים משלמים לעתים בין 10 עד 70 אירו לכרטיס, ועולים עם תיק קטן לטיסה, במטרה להימנע מתשלומים נוספים. יחד עם זאת, על פי BEUC ישנם תשלומים נסתרים שמונעים מהצרכנים להשוות בין כרטיסי הטיסה של החברות השונות בצורה שקופה והוגנת.

אישה עם טרולי בשדה תעופה
כבודת היד מוסיפה לא מעט כסף על כרטיס הטיסה הזול | צילום: Pavel Ilyukhin, Shutterstock

ארגון הצרכנים האירופי טוען שחיובים אלה לא רק מפרים עקרונות בסיסיים של שקיפות, אלא גם אינם חוקיים, תוך התייחסות לפסיקה של בית המשפט האירופי לצדק משנת 2014, שאוסרת על חברות תעופה לגבות תשלום עבור כבודת יד בגודל סביר.

פרסומת

BEUC קוראת לנציבות האירופית לחקור, להוציא אזהרות ולשקול סנקציות נגד חברות התעופה במידת הצורך. התלונה מדגישה את התסכול הגובר של הנוסעים מהטקטיקה שזכתה לכינוי "תמחור טפטוף", בה נוסע נדרש להוסיף כל פעם עוד קצת כסף בהליך הזמנת הטיסה, עד שבסוף המחיר משתווה כמעט למחיר של טיסה "רגילה".