כנוסעים, אנחנו צריכים לציית ללא מעט חוקים במהלך הטיסה: לחגור חגורת בטיחות, להעביר את הטלפון הנייד למצב טיסה, לשים את הציוד האישי בתאים מעל לראש ועוד לא מעט כללים שגורמים הרבה פעמים לתסכול.

הדיילת האנה טוסנה (Hannah Tesone), שעובדת בחברת תעופה אמריקאית גדולה, מציינת שהיא נתקלת לא מעט בנוסעים שמצפצפים על אותם החוקים, וטוענת שכל אחת מההנחיות, גם אם היא נראית קטנה וקטנונית, היא חשובה ונועדה להבטיח את בטיחות כל הנוסעים והטיסה.

> 25 דברים שאתם חייבים לדעת על טיסות

> עוד 21 דברים שאתם חייבים לדעת על טיסות

האנה מתעכבת על שתי הוראות חשובות במיוחד לטענתה, שיש לשים אליהן לב ולא להקל בהן ראש: יישור משענת הגב וקיפול המגשים בעת ההמראה והנחיתה. האנה מציינת ששתי ההנחיות האלה נובעות מאותו הצורך – לדאוג שמקרה חירום הנוסעים יוכלו להתפנות מהמושבים שלהם בצורה הכי מהירה.

ההמראה והנחיתה הן סטטיסטית הזמנים בהם יש את הסיכוי הכי גדול שיקרו תקלות בטיחות, ולכן בזמנים אלה הנוסעים נדרשים להיות במצב בו הם יכולים להגיב הכי טוב למצבי קיצון, ולא להפריע לנוסעים שסביבם להגיב בהתאם. כך, קיפול המגש ויישור המשענת מאפשרים לכולם לצאת מאזור המושבים הצפוף בצורה הכי חלקה אם יידרשו לכך.

הגשת אוכל במטוס (צילום: Anton Gvozdikov, Shutterstock)
אם המגשים לא יהיו מקופלים בזמן חירום זה יקשה על הנוסעים לצאת | צילום: Anton Gvozdikov, Shutterstock

"רוב המקרים בהם צריך לבצע פינוי חירום מתרחשים במהלך הנחיתה או ההמראה", היא אומרת. "דברים כמו מושב לא ישר, תיק שנמצא על הרצפה או מגש פתוח, יכולים למנוע מנוסע לצאת מהשורה במהירות ובבטחה במקרה חירום.

"מצד אחד אני מבינה שהטיסה יכולה להיות מלחיצה עבור לא מעט אנשים, מצד שני חשוב להבין שלכל בקשה יש היגיון שעומד מאחוריה ואני כדיילת מחויבת לדאוג שכולם ימלאו אותן. חשוב לזכור שאנחנו לא רק מלצריות, אנחנו אלה שאחראיות על הבטיחות של כל נוסע ונוסע ושל הטיסה. במהלך הטיסה אני כל הזמן מחפשת בעיות בטיחות ופועלת באופן אקטיבי למנוע אותן, החל מבעיות טכניות במטוס ועד לנוסעים שמהווים הפרעה".