mako
פרסומת

השתדרגתם למחלקת עסקים? יש כמה דברים שאתם חייבים לדעת

חושבים לטוס בפעם הראשונה במחלקה מתקדמת במטוס? יש כמה דברים שכדאי שתדעו לפני שאתם משלמים, במיוחד במחלקת העסקים. החל מהחוויה שאתם צפויים לקבל ועד לכמה כללי התנהגות בסיסיים שמצופים מכם. חשוב להכיר לפני שממריאים

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם:
מחלקת עסקים אמירטס
צילום: אילן ארנון
הקישור הועתק

לטוס במחלקת העסקים או במחלקה ראשונה בהחלט יכול לשדרג את חוויית הטיסה והחופשה. בלי צפיפות, עם שירות משופר, אוכל ואלכוהול משודרגים ובעיקר מושבים הרבה יותר נוחים. 

גילברט אוט (Gilbert Ott), מומחה נסיעות, שטס מעל 200 אלף מיילים בשנה, מציין שלא פעם הוא נתקל בנוסעים שטסים במחלקות המתקדמות בפעם הראשונה ולא מעט פעמים הם עושים דברים שיכולים להיתפס כלא מנומסים עבור הנוסעים האחרים.

הדבר הכי חשוב על פי גילברט, הוא להבין שמחלקת העסקים, על אף שנשמעת נוצצת, היא לא תמיד מדהימה כמו שאתם חושבים, וחשוב לדעת זאת כדי לא להתאכזב ואז לדרוש יותר. בלא מעט טיסות, במיוחד בטיסות קצרות במטוסים צרי גוף, מחלקת העסקים מסתכמת במושב משודרג וקצת יותר נוח, אלכוהול ולא הרבה מעבר. בטיסות בתוך אירופה, מחלקת העסקית הזו זכתה לשם - "מחלקת עסקים אירופאית".

מחלקת עסקים
גם זו מחלקת עסקים. מחלקת עסקים אירופאית | צילום: Aureliy, shutterstock

בשביל לקבל את השירות שאתם מדמיינים, תצטרכו לשלם לא מעט על טיסה במחלקת עסקים ליעדים רחוקים במטוסים רחבי גוף, בהם לרוב מחלקת העסקים מפנקת יותר, או לחילופין לקנות כרטיס למחלקה הראשונה, בה חוויית השירות היא ברמה אחרת, לא משנה באיזו טיסה אתם. המחיר כמובן בהתאם. חשוב לציין שלא מעט חברות תעופה זנחו את המחלקה הראשונה ומציעות רק מחלקת עסקים.

דבר נוסף, הוא להבין שעל אף שאתם משלמים הרבה מאוד כסף, המטוס הוא עדיין לא הבית שלכם ואתם לא יכולים לעשות בו מה שאתם רוצים, במיוחד כשמסביב ש אנשים שגם שילמו לא מעט כסף כדך ליהנות משקט ונוחות. כך למשל, אל תתפזרו עם הציוד האישי שלכם בצורה שתפריע לנוסעים שסביבכם.

דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא להימנע מלדלג מעל נוסע. במחלקת התיירים הצפופה אין ברירה, אבל המחלקות המתקדמות, לרבות באלה בהן לכל אחד אזור גדול משלו, חשוב לכבד את המרחב האישי של הנוסעים מסביב. בכל מקום זה לא נעים לישון ולגלות שמישהו מטפס מעליך, ובמיוחד במחלקת עסקים.