מומחה טיסות מזהיר: אל תעשו את הטעות הזו בזמן מצב קיצון בטיסה
בסרטון שצבר עשרות מיליוני צפיות, ניתן לראות את אחת הטעויות הכי גדולות שנוסעים עושים בזמן התרסקות מטוס - לשבת בצורה כדורית. מומחה טיסות מסביר שהדרך הנכונה היא להכניס את הראש בין הברכיים: "תנוחה זו מסייעת להגן על האיברים החיוניים שלכם ומפחיתה את הסיכון לפגיעות ראש וצוואר"


לאחרונה מושב 11A במטוס הפך ל"מושב הכי בטוח בטיסה" לאחר שבשני מקרים שונים הנוסעים שישבו בו ניצלו בזמן התרסקות מטוס. אבל האמת היא שבמקרי קיצון בטיסה, הדרך הכי טובה לשמור על עצמכם היא לשבת בתנוחת חירום - שבה מורידים את הראש בין הברכיים, ואם אתם חושבים שזה לא באמת יעזור - תחשבו שוב.
בסרטון שצבר למעלה מ-43 מיליון צפיות, ניתן לראות שבניגוד לאמונה הרווחת, התכרבלות לכדור אינה תנוחת הפגיעה הטובה ביותר. "אם אתם על מטוס שמתרסק, רוב האנשים חושבים שהם צריכים להתכונן על ידי התכרבלות לכדור", אמר זאק די פילמס, ששיתף את הווידאו. "אבל זה לא באמת מה שאתם צריכים לעשות, יש לנקוט בתנוחת התמיכה על ידי הישענות קדימה וכיסוי הראש".
הוא ממשיך: "תנוחה זו מסייעת להגן על האיברים החיוניים שלכם ומפחיתה את הסיכון לפגיעות ראש וצוואר. על ידי הישענות קדימה, אתם גם ממזערים את הפגיעה על עמוד השדרה שלכם, וגם מגדילים את סיכויי ההישרדות שלכם במצבים של פגיעה חזקה בקרקע".
למרות שהסרטון מציג את המצב בצורה קיצונית, מומחים מסכימים שישיבה נכונה היא קריטית. ניק אידס, טייס לשעבר בבריטיש איירווייז אמר שזה יכול למנוע מהנוסעים לשבור חוליות. "הרעיון הוא להביא את הגוף למצב שיסבול את הנזק הנמוך ביותר", אמר הטייס הוותיק. "צריך להימנע מתנועה פתאומית של הראש, שיכולה לגרום לפציעה חמורה, אם לא למוות".
"במקרה חירום שבו נוסעים יצטרכו להתכונן לפגיעה, דיילי האוויר צריכים לתת הוראות מאוד ברורות של מה לעשות וכיצד לעשות זאת", אמר דן באב, טייס לשעבר ומומחה בטיחות תעופה כיום.
בנוסף, מומחית בטיחות התעופה, כריסטין נגרוני, מייעצת לנוסעים ללבוש בגדים רחבים במקום טייץ, אשר מפסיקים את זרימת הדם ועלולים להקשות מאוד ולגרום לכוויות במהלך שריפה הנגרמת מהתנגשות.