מטריד: זה מה שעושים כשנוסע מת במהלך הקרוז
אירוע טרגי שהתרחש לאחרונה חשף את נוהל איחסון הגופות על האונייה, כאשר לרוב הן מאוחסנות בחדרי המקררים שמיועדים לאכול, עד שמגיעים לנמל הקרוב במסלול. במטוסים אגב, בגלל שאין חדרים כאלה, לרוב הגופה נשארת מכוסה באחת השורות


אירוע טרגי שהתרחש השבוע, בו נוסע באונייה של רויאל קריביאן מת בעקבות שתיית יתר במהלך ההפלגה, גרר לא מעט תהיות לגבי מה עושים עם אנשים שמתים במהלך הקרוז.
על פי מקורות פנימיים, אוניות קרוז מצוידות בחדרי מתים נסתרים שאינם זמינים לנוסעים רגילים. החדרים הללו מוצגים בדרך כלל כחדרי קירור, עם מדפים הממוקמים לרוב בסיפונים התחתונים של האונייה, ליד מקומות אחסון למזון, אלכוהול ואספקה שונה, הסבירו באתר ה"פוינט גייז".
למעשה, עובדת על ספינת תענוגות פרסמה בעבר סוד מעבודתה על הספינה והזהירה את הנוסעים מהרגע שבו מחלקים לנוסעים גלידה בחינם. היא טענה שלעתים קרובות מדובר בדגל אדום ש"יש אנשים שמתו על הספינה ואין להם מקום בחדר המתים", מה שמאלץ אותם לאחסן גופות במקפיא הרגיל.
ספינות הענק מגיעות גם מצוידות בשקיות גופה, ובמקרה של מוות הן מוכנות להחזיק גופה, או גופות, על הסיפון עד שהספינה תגיע לנמל גדול מספיק כדי שניתן יהיה לבצע סידורים להחזרת הנפטר הביתה.
אגב, הפתרון הזה טוב יותר מהנוהל בו משתמשים כאשר אדם מת בזמן הטיסה. אם ניתן להזיז את הגופה, היא מאוחסנת באחד מהשורות הפנויות או במחלקה הראשונה. אם המטוס מלא לחלוטין, משאירים את הגופה במקומה ופשוט קושרים אותה ומכסים אותה, או שמניחים אותה על הרצפה בחלק האחורי של המטוס.
בנוסף לפרט הזה, לאחרונה נחשף שעל אוניות הענק יש גם חדרים שמשים כבית כלא על הסיפון, בו כולאים נוסעים שהתנהגו או עשו משהו פלילי בזמן ההפלגה. האזור הזה נקרא "בריג", ולרוב הוא יהיה ממוקם בקומות התחתונות של הספינה, ללא חלון ועם דלת שננעלת מבחוץ. היות ועל האנייה אין משטרה, למאבטחים שנמצאים עליה, ביחד עם הקפטן, יש את הסמכות לעכב אדם ולשים אותו בבריג, עד שהספינה תעגון בנמל הבא.