mako
פרסומת

אתר החופשות ביקש טיפ מהמזמינים: "חסכנו לכם 131 דולרים - תשאירו טיפ?"

גולש שהזמין חופשה דרך אתר צד ג', שיתף שלפני סיום הרכישה קפצה לו הודעה שבה ביקשו ממנו להשאיר טיפ על הכסף שנחסך לו בהזמנה. האירוע הציף מחדש את הכעס על תרבות הטיפים שהולכת וצוברת תאוצה. "האם אתה רוצה לתרום כסף לחברה שלנו כי היא ביצעה את השירות שהיא אמרה שתעשה?", זעמו הגולשים

אילן ארנון
פורסם: | עודכן:
הקישור הועתק
טיפ באתר
צילום: צילום מסך, shutterstock

נראה שתרבות השארת הטיפים הולכת וצוברת תאוצה. לאחרונה דיווחנו על כך שאורחים ברשת מלונות מריוט בארה"ב, שיתפו שבמלון היה שלט שעודד אותם להשאיר טיפ לצוות המלון דרך קוד QR. על השלט נכתב: "השארת טיפ הפכה לקלה יותר. האם תרצו להראות את ההערכה שלכם על העבודה הקשה שלנו?"

השלט עורר לא מעט זעם אצל האורחים שמרגישים שכיום מבקשים מהם טיפ על כל דבר: "דרשו ממני 40 דולרים על החנייה ובמלון לא הייתה ארוחת בוקר, ואחרי זה עוד מצפים ממני להשאיר טיפ לצוות!?"

כעת, גולשים שיתפו שאתר הזמנת חופשות בחו"ל, שטוען שמוצא את החופשות הכי זולות, מבקש ממי שמזמין דרכו להשאיר טיפ על כך שחסכו להם כסף בחופשה. "לפני שאתה עוזב", נכתב במודעה. "האם תרצה להשאיר טיפ של 13 דולרים על כך שחסכנו לך 131 דולרים?"

טיפים במלון
השלט שמבקש מהאורחים להשאיר טיפ לחדרנית | צילום: צילום מסך

הגולשים כמובן זעמו על המהלך וטענו שזה בדיוק השירות, אז אין צורך לתת טיפ על כך: "האם אתה רוצה לתרום כסף לחברה שלנו כי היא ביצעה את השירות שהיא אמרה שתעשה?" כתב אחד הגולשים. גולשת אחרת כתבה שהגיעה הזמן למסד את עניין הטיפים ולא יכול להיות שכל אחד שמבצע את עבודתו יבקש על כך עוד כסף מהלקוח.

דיון הטיפים הוא כמובן ארוך ולא חד-משמעי, גם בעולם התיירות. למשל, למה בקרוזים נותנים טיפ יומי לצוות ובמלונות לא. למה במלונות יוקרה נותנים טיפ למי שמביא את המזוודות לחדר ולשאר העובדים לא? מדובר כאמור בתחום פרוץ שכעת, כך מסתבר, עבר גם לאתרי הזמנת החופשות.

פרסומת
טיפ באתר
הטיפ שביקשו באתר ההזמנות | צילום: צילום מסך

"אני אף פעם לא נותן טיפ בחופשות ואני לא מרגיש שיש סיבה לעשות זאת, במיוחד כשאני משלם כמה מאות דולרים ללילה על השירות", כתב גולש. "אני מצפה שהחדר יהיה נקי והשירות יהיה טוב כי שילמתי על האירוח שלי סכום לא מבוטל מראש".