לא במקרה: מרגיע, מסתיר סימנים ומחזק מיתוג – זו הסיבה שרוב המושבים במטוס כחולים
חברות תעופה ברחבי העולם בוחרות במושבים כחולים כדי להרגיע נוסעים ולהגביר תחושת ביטחון: מחקרים של בואינג מראים שכחול מתקשר לשלום, ומומחים מציינים שהוא מעורר אמון ומיומנות. מעבר להשפעה הפסיכולוגית, הצבע פרקטי והוא מסתיר כתמים ושומר על מראה נקי גם אחרי שימוש יומיומי כבד. בנוסף, כחול משתלב עם תאורת המטוס ומחזק את מיתוג החברות


בפעם הבאה שתעלו למטוס סביר להניח שתבחינו במשהו עקבי ברוב החברות: המושבים כחולים. מחברות לואו-קוסט ועד חברות בין-לאומיות מובילות, הבחירה בצבע הזה אינה מקרית. למעשה, מדובר בשילוב של פסיכולוגיה, פרקטיות ומיתוג שמבטיחים שהנוסעים יסתכלו על אותו גוון בגובה.
טיסה, גם עבור נוסעים מנוסים, יכולה להיות מלחיצה. החרדה מהמראה, מהמעברים הצרים ומהעומס בתא הנוסעים משפיעה כמעט על כולם. כאן נכנס לפעולה עולם הפסיכולוגיה של הצבעים. מומחים מסכימים שכחול הוא צבע מרגיע באופן אוניברסלי, ולפי בואינג כחול "קשור כמעט באופן גורף לשלום", והוא מסייע לנוסעים להרגיש רגועים בסביבה סגורה ומרוחקת בגובה רב. סרה רתנר, מומחית טיולים ב-NerdWallet, מסבירה שהצבע גם מעורר תחושת אמון ומיומנות, תכונות שהחברות רוצות לשדר כאשר הנוסעים סומכים עליהן בבטיחותם.

פרקטיות בשמיים
חברות התעופה מתמודדות עם אלפי נוסעים מדי יום, מה שאומר שהמושבים נשחקים במהירות. כחול הוא בחירה פרקטית, שכן הוא מסתיר כתמים בקלות יותר מצבעים בהירים או חמים. רישי קפואר, מייסד Nanak Flights, מציין שהצבע מסייע לחברות לשמור על מראה נקי של המושבים מבלי להחליפם כל הזמן, שיקול מרכזי בהתחשב בזמן הקצר בין טיסות.

כחול גם משתלב היטב עם תאורת המטוס, כולל מערכות LED מודרניות שנועדו לחקות יום ולילה ולהפחית את תחושת הג'ט-לג. גוונים בהירים יכולים ליצור תחושת מרחב, בעוד שגוונים כהים עוזרים להסתיר סימני שימוש כבדים, וכך תא הנוסעים נראה נקי, מסודר וגדול יותר.
בניגוד לצבעים מסוימים, שלפעמים נושאים משמעויות שונות בתרבויות שונות, כחול נתפס ברוב העולם כחיובי או נייטרלי. חברות התעופה נהנות מהמשמעות האוניברסלית הזו, וכך הן נמנעות מפרשנות מוטעית שמקורה בתרבויות שונות. לדוגמה, לופטהנזה משתמשת בכחול כחלק עיקרי מהעיצוב שלה, ומדגישה שהצבע מסמל "רצינות, אמון וביטחון" וגם משקף את הצבע של השמיים עצמם.

הצבע הכחול מחזק גם את מיתוג החברות. רבות מחברות התעופה האמריקאיות משלבות כחול בלוגו שלהן כהתייחסות לצבעי הדגל הלאומי, וצבע המושבים הופך להמשך של זהות זו. אפילו כאשר חברות משקיעות בטכנולוגיות חדשות, תאורה משתנה ופנים מטוסים מחודדים, מושבים כחולים נשארים סטנדרט אצל מרבית החברות הגדולות בעולם.