mako
פרסומת

שיישאר בינינו: דייל חושף את הכפתור הסודי שעוזר לפתוח את דלתות התאים העיליים

בסרטון רשמי של חברת התעופה וירג'ין אוסטרליה, דייל החברה חשף כפתורי גז שמסייעים לצוות לסגור את התאים העיליים שעלולים להיות כבדים במיוחד. על פי אותו דייל, הכפתורים האלה יכולים לעזור לצוות עם תפעול מהיר יותר של סגירת התאים ולסייע במניעת פציעות

דניאל ארזי
mako חופש
פורסם: | עודכן:
תאים עיליים מטוס
צילום: סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
הקישור הועתק

דייל וירג'ין אוסטרליה חשף לאחרונה כפתור "סודי" בתאים העיליים של המטוס, ומתברר שכמעט אף אחד לא ידע על כך. בסרטון ויראלי שפורסם בעמוד הטיקטוק הרשמי של חברת התעופה, מנהל תא הנוסעים של וירג'ין אוסטרליה, דיוויד מוסולינו, מציג את כפתור הגז המסייע לקפיצים, ומדגים כיצד הוא עוזר לצוות במהלך הטיסה.

מוסולינו מסביר: "הכפתור עוזר לצוות לסגור את התא כשהוא די כבד". מתגי הסיוע משמשים בדרך כלל כדי לסייע בפתיחה ובסגירה של רכיבים שונים, כגון דלתות, פתחי מטען או לוחות כבדים. הם משתמשים בגז (לעיתים קרובות חנקן) בתוך גליל אטום כדי לספק כוח בצורה מבוקרת, ולסייע בתנועה של לוחות או דלתות כבדות שאחרת היו דורשות מאמץ משמעותי כדי לפתוח או לסגור.

פרסומת

במטוסים מתקדמים יותר, מערכות קפיצי הגז עשויות להיות משולבות עם מערכות הידראוליות או חשמליות. זה מאפשר תכונות כמו פתיחה או סגירה אוטומטית, הניתנות לשליטה באמצעות מתגים או כפתורים הממוקמים בתא הטייס או במקומות אחרים במטוס.  עבור דיילות, הסיוע הזה מפחית באופן משמעותי את העומס הפיזי הקשור לטיפול בתאים כבדים, ומפחית את הסיכון לפציעות.

סרטון ההדרכה זכה לכמעט מיליון צפיות בטיקטוק, כאשר גולשים רבים הביעו עניין במתג הנסתר. משתמש אחד כתב "זה ממש מגניב", בעוד שאחר שהבחין בכפתור המסתורי בעבר אך לא היה לו מושג מה הוא אומר, "תמיד תהיתי מה זה". אבל רגע, יש עוד – מוסולינו שיתף שבתא המטוס יש עוד כמה מתגים נסתרים שרק צוות הטיסה יודע עליהם.

מערכות סיוע לקפיצי גז ממלאות תפקיד חיוני בהפעלת רכיבי מטוס שונים. הם לא רק מקלים על הפתיחה והסגירה של לוחות ודלתות כבדים אלא גם תורמים לבטיחות וליעילות הכללית של פעולות המטוס. המתגים המשמשים במערכות אלו מאפשרים שליטה מדויקת, המבטיחים כי קפיצי הגז פועלים כמתוכנן, בין אם באופן ידני או אוטומטי.