רגע לפני חול המועד פסח - נהגי מוניות רבים באילת, עבורם מדובר בתקופה של עבודה רבה, זועמים על ההחלטה של העירייה ורשות שדות התעופה להעמיד שאטלים שיסיעו מטיילים מהעיר (שדה התעופה הישן), בו יתן יהיה גם להחנות את הרכב, למעבר הגבול טאבה. לטענתם הדבר יפגע בפרנסתם בצורה קשה.

ההערכות מדברות על כך שכ-100 אלף ישראלים יפקדו את סיני במהלך החג. החשש היה שהנוסעים לסיני יחנו ברחבי העיר, מה שיגרום למחסור חמור במקומות חנייה לתושבי אילת ולכן הוקם החניון בשדה התעופה.

"זו שערורייה. ההחלטה הזו הורסת לנו את הפרנסה דווקא בחגים, שזה שיא הביקוש למוניות בעיר", זועם יורם, נהג מונית באילת. "אף פעם לא עשו דבר כזה. לפני הקורונה היו יותר נוסעים לסיני ולא הפעילו שאטלים. זו החלטה חסרת אחריות שתגרום לנו נזק של אלפי שקלים".

מעבר טאבה (צילום:  ChameleonsEye, shutterstock)
מעבר הגבול טאבה | צילום: ChameleonsEye, shutterstock

>> תלונות על נהגי המוניות באילת: "לא מפעילים מונה ולוקחים מחירים מופקעים"

נהגים אחרים הביעו תמיהה מדוע השאטלים שלא הופעלו מעולם, מתחילים לעבוד דווקא אחרי התקופה הקשה של הקורונה:  "זו החלטה שכל המטרה שלה לפגוע בנהגי המוניות בעיר. נכון שיש נהגים שלא מתים על הסעת נוסעים למעבר הגבול בגלל הפקקים והוויכוחים על המחיר, אבל עדיין הפעלת השאטלים נעשתה מבלי לשתף אותנו בכלל. אם לא היו מפעילים חניון ושאטלים בחינם ייתכן מאוד שהנוסעים היו נשארים באילת ולא מבזבזים את הכסף בסיני. אותנו אף אחד לא מפצה אובדן ההכנסות. לנוסעים לסיני ממנים נסיעה חינם על חשבוננו".

"המטרה היא להקל על התושבים"

מנגד, יש גם נהגי מוניות שדווקא שמחים על כך שלא יסיעו נוסעים למעבר הגבול. "בדרך למעבר הגבול תמיד יש פקקים איומים. זו נסיעה של רבע שעה אבל כלכלית לא משתלם לי להסיע נוסעים למעבר טאבה", טוען אחד הנהגים.

בעירייה מייצנים: "אף אחד לא מתכוון לפגוע בפרנסה של נהגי המוניות. המטרה היא להקל על התושבים. הפעלת השאטלים תסייע למנוע פקקים בעיר והכול נעשה לרווחת כלל התושבים".