ניסו לבטל את ההזמנה למלון באילת - וחויבו ב-3,000 שקלים
בני נוער ששהו בחופשה באילת, טוענים שמלון "הוטל ממן" (הים האדום לשעבר) שבו הזמינו חדרים, ניסה לחייב אותם באלפי שקלים לכאורה, שעה בלבד לאחר שביקשו לבטל את ההזמנה. "הבנות נלחצו מהשם של המלון ורצינו לבטל. מי שדיברנו איתה אמרה 'פרינציפ אני מחייבת'", טוען מיכאל בן ה־16. הנהלת המלון בתגובה: "לא בוצע שום חיוב. מיכאל וחברו הגיעו למלון ואיימו בצורה ביריונית"

ביום ראשון האחרון נסעה חבורה של שישה צעירים בני ובנות 16-17 לחופשה כבת שבוע באילת. "שילמנו מראש מראשון עד חמישי לשהייה במלון אחד ותכננו לשהות מיום חמישי (7.8) עד ראשון במלון אחר בשם הוטל ממן", מספר מיכאל בן ה-16.5, שנמצא כעת באילת, בשיחה עם mako.
לדבריו, הוא איתר את המלון הוטל ממן דרך אתר בוקינג, והתקשר ישירות להזמין שני חדרים לשלושה לילות. "השארנו פיקדון באשראי ביום שלישי על סך 150 שקלים לאדם, ובסך הכול - 900 שקלים פיקדון ל'נזקים'", הוא אומר. משום שהמיקום של הוטל ממן היה כ-300 מטרים מהיכן שחבורת הנערים שהתה, הם הלכו למלון כדי לבדוק כיצד הוא נראה מבחוץ. "ראינו שלט גדול שעליו היה כתוב 'מלון הים האדום', ורק בקטן 'הוטל ממן', התקשרנו להורים לשאול אם זה בסדר וההורים פחות התחברו לרעיון כי נוצר למקום שם רע, הבנות שהיו איתנו נלחצו, אז החלטנו לבטל".
כזכור, שמו של מלון הים האדום באילת נקשר לפרשת אונס חמורה שהתרחשה באוגוסט 2020, ובה נאנסה צעירה כבת 16 שהייתה במצב של שכרות על ידי 11 גברים, חלקם בגירים. בספטמבר 2023 הורשעו ארבעה מהנאשמים בעבירת אונס בנסיבות מחמירות ועוד שבעה הורשעו בסיוע ובביצוע עבירות מין.
כעבור שעה מרגע ההזמנה, התקשרו מיכאל וחברו איתי לבטלה. "מי שענתה לנו לטלפון שאלה למה אנחנו רוצים לבטל, ואמרתי שיש לזה שם פחות טוב והבנות מפחדות, היא התעצבנה ואמרה שרק על מה שאמרנו, 'פרינציפ' היא מחייבת אותנו עכשיו וניתקה את הטלפון", הוא טוען.

מיכאל ואיתי פעלו מיד: "רוקנו את החשבון של האשראי - חשבון הבנק של איתי, והוא העביר את הכסף לחשבון שלי כדי שלא ירד חיוב, שתי דקות אח"כ אנחנו מקבלים הודעה שנעשה ניסיון חיוב על ידי הוטל ממן לחייב את האשראי ב-3000 שקלים". הם ניסו ליצור קשר טלפוני עם הנהלת בית המלון ולטענתם "היא שוב ענתה וכשביקשנו לדבר עם המנהל היא אמרה שהיא לא חייבת לנו פרטים וניתקה".
מיכאל וחברו החליטו ללכת לבית המלון, על מנת לשוחח עם ההנהלה. "חשבנו שמי שדיברה איתנו ואיימה עלינו הייתה המזכירה". הם פנו למאבטח וביקשו לדבר עם ההנהלה, כשהם מתעדים את המתרחש. הם מספרים כי "שמענו את מנהלת המלון צועקת מהמשרד שלה למאבטח שאמרנו שזה מלון של אנסים ושיוציא אותנו בכוח, היינו בהלם שמי שעשתה לנו את זה הייתה בעצם מנהלת המלון".
אחרי שהוצאו מבית המלון, הם פנו לטענתם למשטרה המקומית: "התקשרנו ומסרנו שהיה כאן מקרה הונאה, הגיעו שני שוטרים, אחת מהם נכנסה לדבר עם המנהלת", מספר מיכאל. "אח"כ השוטרת פנתה ואמרה לנו: 'תרגיעו את ההתנהגות שלכם, אתם לא ביבנה' (החבורה במקור מיבנה) והוסיפה שהמשטרה לא מתערבת בזה, שמדובר כאן בסכסוך עסקי ושאנחנו יכולים לתבוע את המנהלת אישית".
מיכאל משתף בתחושה שהחוויה הזו הותירה: "אנחנו בני 16 באילת, בלי ההורים, ולא יודעים מה לעשות. אנחנו חוזרים היום הביתה, החלטנו לקצר את החופשה, אנחנו בבאסה של החיים בגלל הסיפור הזה. אישה מבוגרת מנסה לעקוץ ככה ילדים. אנחנו לא רוצים שזה יקרה שוב למישהו אחר".
תגובת הוטל ממן: "בתאריך 5.8.25 מר מיכאל הזמין חדר במלון דרך הטלפון. במסגרת טיפול בהזמנה הוא טופל באופן אישי וחיכינו להגעתו. לא חייבנו את המזמין, לא בוצע שום חיוב כלל. התקבל טלפון מהמזמין בצורה מעליבה ביותר, מאיימת ביותר, בריונית ביותר שבה נאמרו דברים מאוד מכפישים ומעליבים בצורה שאינה הולמת אף אדם! מילים מאוד קשות. יתרה מזאת, מיכאל וחברו הגיעו למלון והמשיכו לאיים בצורה בריונית, איימו על הקבלה ועל המאבטח, והיה צורך לפנות אותם מהמלון אך הם לא נרגעו והמשיכו במעשי הבריונות, ולכן הוזמנה משטרה אשר פינתה אותם מהמלון, בגלל אלימות היתר. הנהלת המלון מתכוונת להגיש תלונה במשטרה להמשך טיפול. לידיעתכם, אנו משרתים ציבור רחב מאוד של לקוחות שעובדים איתנו במשך שנים ואנו מעניקים שרות בצורה מכובדת ומלונאית. כל הכפשה שתבוא הן בפרסום שיקרי והן במילים שאינם תואמים את המציאות תבוא לידי ביטוי בתביעה משפטית מצד המלון. בתודה הנהלת המלון".
ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח הוזעקו שוטרים למקום ובמסגרת פעולות החקירה שביצעו, עלה כי מדובר בסכסוך עסקי שמקומו לידון בבימ"ש. ככל שיתקבל מידע חדש אשר יעלה חשד לקיומה של תשתית פלילית, הנושא יטופל בהתאם".