"החופשה החלומית שלנו בהודו לחלום בלהות אחרי שנשארנו 12 יום בלי מזוודות בגלל רשלנות של חברת התעופה", טוענות אם ובתה מתל אביב.

>> זה מה שצריך לעשות אם איבדו לכם את המזוודה

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש 

השתיים רכשו לפני כחודשיים כרטיסי טיסה הלוך וחזור מתל אביב לקוצ'ין, הודו, עם חברת ארקיע, שכלל טיול משותף שלהן ובתי מלון. הן שילמו על החבילה 24 אלף שקל. "תכננו טיול לאורכה ולרוחבה של המדינה בהודו כשאנחנו מחליפות כל יום בית מלון", ציינו האם והבת.

לאחר שנחתו בשדה התעופה בקוצ'ין נאמר לשתיים על ידי נציגי ארקיע שהמזוודות שלהן לא הועמסו למטוס יחד עם עוד 20 מזוודות של נוסעים אחרים עקב עודף משקל. "רק לאחר הנחיתה אמרו לנו שלא נקבל את המזוודות", ציינו השתיים. "מילאנו טפסי תלונה ואחרי כמה דקות אמרו לנו שנקבל את המזוודות רק בעוד ארבעה ימים ושנצטרך לחזור לשדה התעופה כדי לקחת אותן. במקום להביא לנו את המזוודות למקום בו נשהה בטיול רצו שנחזור באופן עצמאי בנסיעה מסוכנת של שבע שעות. זה מחדל של החברה לא שלנו והאחריות עליהם להחזיר לנו את המזוודות".

היות והשתיים לא הצליחו להגיע לאסוף את המזוודות מהשדה, במשך 12 יום הן טיילו בהודו בלי מזוודות כשהן אינן יכולות לקנות את המוצרים שהיו בהן "בגלל שמדובר בהודו אין תחליפים להרבה מוצרים שהיו לנו במזוודה ורצינו להשתמש בהם במהלך הטיול, כמו הלבשה תחתונה, בגדי ים, מכנסיים, אוכל יבש, קרקרים כדורי אנטיביוטיקה וכדורים שקיבלנו בארץ נגד שלל המחלות שיש בהודו (עקיצות, שלשולים ועוד). לא יכולנו להיכנס לבריכות בבתי המלון. הרגשנו חסרות אונים. לבשנו את אותם בגדים בכל אותם הימים והכל כבר היה מסריח".

השתיים, בסיועו של עו"ד רון סולן, שלחו מכתב לחברת ארקיע על מנת לקבלת פיצוי אבל לא נענו. הן החליטו להגיש תביעה נגד חברת התעופה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. בכתב התביעה הן טענו, שהטיול שלהן נהרס ושנגרמה להן עוגמת נפש רבה עקב מחדלי החברה. 

מחברת ארקיע נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל בארקיע. ארקיע תגיב לבית המשפט".