"נתקענו עוד לילה באילת. נגרמה לנו עוגמת נפש רבה"
נוסעים הגישו תביעה נגד חברת התעופה ארקיע לאחר שבשנה שעברה הם נאלצו להישאר לילה נוסף באילת בעקבות סכסוך בין הטייסים להנהלה. לפי הטענות, החברה לא הודיעה על ביטול הטיסה שלהם לנתב"ג, והם שילמו את הוצאות הלינה והטיסה חזרה מכספם. בית המשפט החליט שהחברה צריכה לפצות אותם


נוסעי חברת "ארקיע" שטיסתם מנמל התעופה רמון לנתב"ג בוטלה עקב שביתת טייסים, יפוצו באלפי שקלים. התביעה נגד חברת התעופה הוגשה לאחר שבשנה שעברה התנהל סכסוך בין הטייסים להנהלה, וגרם לכך שנוסעים רבים נותרו ללא טיסה מאילת בלי התראה מוקדמת.
"נתקענו עוד לילה באילת. ישנו בבית מלון ורק למחרת טסנו הביתה. נגרמה לנו עוגמת נפש רבה", טענו בני משפחה שהגיעו ליום אחד באילת אך נאלצו להישאר לילה נוסף על חשבונם מאחר ולא יכלו לחזור הביתה. למחרת הם חזרו הביתה בטיסה של חברת "ישראייר".
בני המשפחה וכמה נוסעים נוספים שנתקעו באילת הגישו תביעות נגד ארקיע לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. לטענת הנוסעים התובעים, החברה זיכתה את הכרטיסים שלהם אבל הם דרשו פיצויים לדוגמה ובגין עוגמת נפש.

החברה הגישה כתב הגנה בו טענה כי אינה אחראית לשביתה של הטייסים ולכן אין לחייב אותה לשלם פיצוי לנוסעים. לטענת החברה ביטולי הטיסות לא היו בשליטתה ולא היה ביכולתה לגייס עובדים מחברות תעופה אחרות כדי למנוע את ביטול הטיסה.
השופטת ששמעה את הצדדים החליטה לקבל את תביעת הנוסעים וחייבה את החברה לשלם סכום של 14 אלף שקל. בפסק הדין ציינה השופטת כי השביתה שהתגבשה במפתיע מבלי שקדם לכך אירוע קודם וכל שיח בין הטייסים לנתבעת (הכוונה לארקיע) על תנאי העבודה, הטבות או סוגיות שכר אינה משכנעת ואינה סבירה. לדברי השופטת החברה לא הוכיחה שניסתה לגייס טייסים מחברות אחרות שיחליפו את אלה שאינם זמינים.