ישראלים שטסו בשבועות האחרונים לאיסטנבול עם חברת התעופה טורקיש אייליינס מתארים שקיבלו מעובדי החברה בשדה התעופה בטורקיה יחס משפיל הכולל קנסות, יחס גס ובמקרה אחד אף קרעו את כרטיסי הטיסה של הנוסעים, דבר שאילץ אותם לרכוש חדשים וכמעט להפסיד את הטיסה.

בתוך כך, שני זוגות מירושלים שטסו בשבוע שעבר עם חברת התעופה הטורקית לטיול של חמישה ימים באיסטנבול, טוענים שכאשר הגיעו לשדה הם הספיקו להעביר את המזוודות אך התעכבו עם מילוי טופס הצהרת הבריאות עקב בעיות של ווי פיי בשדה התעופה, דבר שהוביל ליחס מבזה לטענתם של אנשי הצוות המקומיים.

"נהנינו מכל רגע בחופשה עד שהגענו לשדה התעופה בדרך חזרה לישראל, אז התחיל היחס שהרס לנו את החופשה", סיפרו הילה ועטרה. "עובד מטעם טורקיש התחיל לדבר אלינו בצורה לא יפה ודי אגרסיבית. הסברנו לו שיש בעיה של ווי פיי בשדה שמעכבת אותנו במילוי הטפסים, אבל זה ממש לא הזיז לו. הוא התחיל לצעוק ולהשתולל, זו הייתה תחושה ממש לא נעימה. הוא איים עלינו שיביא לנו משטרה אם נמשיך להתווכח איתו. עבר לנו בראש מה עברו בני הזוג אוקנין שנעצרו אז החלטנו לשתוק ולא להתעמת איתו שלא יעצרו אותנו. הוא היה ממש בקריזה עלינו. במקום לסייע לנו הוא חיפש לריב ולצעוק. היו רגעים שהתחלתי לדמיין שאם זה יימשך הוא יביא שוטרים שיקחו אותנו למעצר".

השתיים טענו שהיחס המחפיר שקיבלו היה רק בגלל שהן ישראליות. "הוא כל הזמן תקף אותנו במילים קשות ובשלב מסויים הוא פשוט לקח את הכרטיסים שלנו וקרע לנו אותם מול הפנים וזרק לפח. אמר שנקנה חדשים ושאנחנו לא נעלה לטיסה לארץ", סיפרו השתיים.

טורקיש איירליינס (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
מטוסים של חברת התעופה טורקיש איירליינס | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images

הילה ועטרה, יחד עם בעליהן, נאלצו לקנות כרטיסים חדשים במחיר של 400 דולר לכל אחד, כשבמקביל הם מנסים לאתר את המזוודות שלהם שלא הועלו לטיסה. "בגלל אותו עובד של טורקיש שהעניש אותנו בלי שום סיבה וקרע לנו את הכרטיסים לטיסה המקורית שלנו, כמעט ופספסנו גם את הטיסה השנייה בגלל שלקח לנו הרבה זמן לאתר את המזוודות. אנחנו עם טורקיש לא נטוס בחיים. החופשה שלנו הסתיימה בעוגמת נפש גדולה".

כשנחתו בארץ שני הזוגות ניסו לאתר את מי שמיצג את החברה בישראל כדי להתלונן על היחס ולדרוש פיצוי על רכישת כרטיסים המיותרת, אבל נענו שהם יכולים לפנות בתלונה לשגרירות הטורקית בתל אביב. כעת, בכוונת הזוגות להגיש תלונה נגד החברה ובמקביל להגיש תביעה אזרחית. "אנחנו לא נעבור על זה לסדר היום. מה שעשה לנו אותו עובד של החברה היא שערורייה אחת גדולה", קבלו השתיים.

ל-mako נודע כי עוד נוסעים ונוסעות ישראלים עברו מקרים לא נעימים על ידי עובדי החברה בשדה התעופה באיסטנבול טרם העלייה למטוס. כך למשל, כמה נוסעות סיפרו כי נלקחו לחדר צדדי ונדרשו להתפשט כדי לבדוק האם הן נושאות על גופן סמים או נשק. אחרים סיפרו כי נקנסו בסכום של 2,000 שקל כי גרמו לעיכוב ממושך בתור העלייה לטוס והתווכחו עם העובדים.

מדוברת החברה לא נמסרה תגובה.