"רבים מכות על מונית": נתב"ג עמוס מתמיד – התחבורה הציבורית כושלת ויוצרת תורים ועימותים
בזמן שנתב"ג נערך לשיאי נוסעים חסרי תקדים עם למעלה מ-2.1 מיליון איש הצפויים לעבור בו במהלך חגי תשרי, משבר התחבורה בנמל התעופה הולך ומעמיק: תורים ארוכים, עימותים בין נוסעים לנהגי מוניות, ומחסור חמור של מוניות בעקבות תעריפים ותקנות שדוחקים את הנהגים החוצה. כל אלו יוצרים מציאות כאוטית בנמל התעופה דווקא בשיא העומס השנתי

לקראת התקופה העמוסה של החגים, צפוי להחריף גם משבר התחבורה בנתב"ג שמלווה את נמל התעופה בעוצמות משתנות כבר לא מעט שנים. בשבועות האחרונים המשבר הולך ומחריף כשתורים ארוכים של נוסעים הממתינים לקבלת השירות מחוץ לשדה הפכו לשגרה בנתב"ג.
"יש כאן בלגן אחד גדול וזה קורה על בסיס יומי, זה מגיע למצב שאנשים רבים מכות על תור למונית. הנהגים ממש ממורמרים ובסוף זה פוגע גם בנוסעים המתוסכלים מהמתנה", מספר נהג מונית שעובד בקביעות בשטח נמל התעופה. "בגלל שאין מספיק מוניות ונהגים שרוצים לעבוד במתכונת הנוכחית של גט בנתב"ג, ברשות שדות התעופה נאלצים להוציא מדי יום אוטובוסים בחינם לנוסעים שיקחו אותם לארלוזורוב".

לטענת נהגי המוניות, נהגים רבים בוחרים לעבוד בעיר ולא להגיע לנסיעות בנתב"ג בשל התעריפים והתקנות החדשות, מה שפוגע ברווחים לעומת המצב שהיה בעבר. "הורידו לנו את המחירים בנתב"ג ב-40 אחוז, אז נהגים רבים הודיעו שזה לא מתאים להם ולא מגיעים לשדה, מה שיוצר חוסר רב במוניות לצד ביקוש של אלו שנחתו. הורידו לנו אפילו את העניין של העמסה והעלאת מזוודות, זה לא משתלם להגיע לשדה, להמתין זמן רב לנסיעה לתל אביב ואז לקבל עליה את התעריף החדש".
לדבריו של הנהג, אותם נהגים של גט שמסיעים נוסעים לנתב"ג מעדיפים לצאת משם ולא להמתין לנסיעה חדשה מתוך נמל התעופה. "זה פשוט מאוד, האנשים מעדיפים לעבוד בעיר כשהמונה עובד ולא חותכים להם בעשרות אחוזים את המחירים. הבלגן הזה לא ייפתר מעצמו".

העומס הזה על המוניות מתרחש על רקע העלייה במספר העוברים בנתב"ג, כשהיום יעברו במקום כ-100 אלף נוסעים בכ-570 טיסות בין-לאומיות, נתון שמהווה יום שיא עבור רשות שדות התעופה בישראל. ברשות נערכו מראש לכמויות נוסעים גדולות במיוחד בחגי תשרי, ועל פי ההערכות כ-2.1 מיליון נוסעים יעברו בנתב"ג במהלך תקופה זו, לצד 54 אלף נוסעים ברמון, 23 אלף בחיפה וכ-90 אלף במעברי הגבול היבשתיים לירדן ולסיני. על מנת להיערך מראש למספרים הגבוהים, רשות שדות התעופה הגדילה את מערך העובדים בשדה בנתב"ג ובמעברי הגבול.
החל משעות הבוקר המוקדמות תועדו תורים ארוכים בעמדות הצ'ק אין בטרמינל 3. נוסעים בשדה העידו כי בחרו להגיע למעלה מ-3 שעות לפני הטיסה בשל מספרי הנוסעים הגבוהים. ביום ראשון, לקראת ערב ראש השנה החדשה, צפויים לעבור בנתב"ג כ-88 אלף נוסעים, וביום חמישי הבא לא פחות מ-92 אלף טסים.
