מקרה המוזר הזה התרחש לפני לפני כעשרה ימים: כ-86 נוסעים שהמריאו בטיסה ישירה של חברת 'אל על' מנתב"ג לשנגחאי שבסין, גילו לאחר הנחיתה שהמזוודות שלהם נשלחו לטענתם לאילת.

הכל התחיל כשהם נדרשו להעביר את המזוודות במכונות שיקוף בטרמינל 1, היות ונטען בפניהם שאין להם מערכות שיקוף בטרמינל 3, ומשם המזוודות יועברו לתוך המטוס. אלי, אחד הנוסעים שהיה על הטיסה, מספר: "בטיסה היו ישראלים ואזרחים סינים שעבדו בישראל וחזרו לסין. כולם העבירו את המזוודות לבידוק והיו בטוחים שהם יגיעו יחד עם המטוס לשנגחאי".

לאחר שהמטוס נחת בשנגחאי, כל 86 הנוסעים גילו שהמזוודות שלהם לא הגיעו יחד איתם. "כשנחתנו ראיתי שהמזוודה שלי ושל נוסעים רבים לא מגיעה למסוע בשדה התעופה. חיכינו כמה שעות כדי לקבל תשובות ואז הבנו שהם נשכחו בארץ, ולא סתם בנתב"ג אלא נשלחו לשדה התעופה רמון שליד אילת. אין לי שמץ של מושג איך זה יכול לקרות".

הנוסעים כמובן זעמו על התנהלות החברה, שכן חלקם אזרחים סינים שנדרשו להיכנס לבידוד מבלי שיש להם ציוד אישי מינימלי.

שנגחאי (צילום: דן לשם)
נחתו בקצה אחד של העולם - המזוודות הגיעו לקצה אחר. שנגחאי | צילום: דן לשם

בנוסף, לטענת חלק מהנוסעים, כשניסו לברר את נושא הפיצוי על אי הגעת המזוודות, הם הבינו שהחברה מעניקה פיצוי רק למי שאינו גר בסין ושאינו נמצא למעשה בביתו. על פי הנהלים, על כל יום שבו יש עיכוב במסירת המזוודה, נוסע שנמצא רחוק מביתו, זכאי לקבל פיצוי של עד 150 דולר.

"אתה מתאר לעצמך שדבר כזה היה קורה בטיסה לניו-יורק, שחברת תעופה אמריקאית לא תביא מזוודות לנוסעים במשך תשעה ימים והם לא יפצו את כל הנוסעים. זה לא הגיוני ואנחנו נאבק על כך שהם יפוצו", סיפר ישראלי המעסיק כמה מהאזרחים הסינים בעסק שלו בשנגחאי. "גרמו להם עוול נורא שהם בבידוד בלי מזוודות".

מאל על טרם נמסרה תגובה והיא תתפרסם כשתתקבל.