גם היום (ד') בוטלו טיסות נוספות של חברת אל על ליעדים באירופה כמו: ניס, וינה וציריך וכמות ביטולי הטיסות בחודש האחרון כבר עומד על כ-20. ושוב אלפי נוסעים נותרו ללא מענה וללא אפשרות לקבל פתרון הולם פרט לכך שהם ייאלצו לטוס לארץ או להמריא ממנה באמצעות רכישת כרטיסי טיסה חדשים מחברות תעופה זרות.

כך, אחרי כשבוע של שקט תעשייתי, נראה שחוסר הוודאות לגבי הטיסות חזר ולא מעט נוסעים מביעים חשש מהמצב שנוצר, בו טיסות החברה, בעיקר ליעדי אירופה השונים, הפכו לרולטה.

כאמור, המצב הנפיץ בחברה נובע בעקבות חוסר הסכמה בין הנהלת החברה לטייסים בנוגע לגובה השכר והתנאים אותם הם מקבלים. מצד אחד הטייסים טוענים שהחברה משבצת על הלוח יותר מדי טיסות וזאת למרות שלא איישה מחדש את כל התקנים ולא החזירה את רמת השכר שלפני הקורונה.

מטוס בואינג של אל-על (צילום: אל על)
עד מתי יימשכו ביטולי הטיסות? | צילום: אל על

בהנהלה מבקשים מהטייסים לסייע להפעיל את הטיסות על מנת לא לפגוע במוניטין החברה אחרי שנתיים של קורונה. דינה בן טל-גננסיהף, מנכ"לית החברה, שיגרה בעבר מכתב לוועד הטייסים ובו דרישה לחדול מביטול טיסות הגורמים נזק כספי ולמוניטין של החברה. היא ביקשה לשבת למשא ומתן בניסיון להגיע להבנות: "...אנו מצפים כי על לוח הטיסות להתקיים כסדרו באופן מלא תקין ללא שיבושים כלשהם לרבות בכל הנוגע לחזרה לכשירות של מטוסי וטייסי 777' באופן מיידי שאינו סובל דיחוי על פי צרכי החברה".

"זה יהיה חוסר אחריות מצידנו לסכן חיי טייסים"

"כל האחריות על מה שקורה הוא על ההנהלה. הם פיטרו 100 טייסים בעקבות משבר הקורונה, קיצצו לנו 30 אחוז בשכר אז מה מצפים שנהיה סופרמנים שנאייש את כל הטיסות ונרוויח חצי ופחות מטייס בחברה זרה", קבל גורם בוועד הטייסים. "אנחנו לא אחראים על לוח הטיסות שהחברה בנתה על דעת עצמה מבלי לבדוק שניתן לעמוד בו. המצב כיום הוא בלתי אפשרי".

לדברי אותו גורם, זוהי רק ההתחלה ובקיץ עלולים להיות ביטולים רבים בגלל שאין ביכולת הטייסים לאייש את כל הטיסות שהחברה מכרה לנוסעים.

"שיצטרכו לעבוד שעות רבות מעבר לכך שהם בכלל לא מתוגמלים כראוי", טען הגורם. "שהחברה תחזיר את הטייסים שפיטרה אחרת גלי ביטולי הטיסות יימשכו. גם ההחלטה לא להכיר בנו כוועד ולא לנהל איתנו משא ומתן הוגן מעידה על כך שהם לא מתייחסים אלינו ברצינות".