עוד חברת תעופה חוזרת לישראל. חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס הודיעה כי היא תחדש את הקו לתל-אביב בתחילת חודש מאי.

לפי הודעת החברה, "ההחלטה התקבלה אחרי דיונים פנימיים ואינדיקציות מהדרגים הגבוהים בממשל, לרבות רשות התעופה בארה"ב. רשות התעופה הודיעה לדלתא כי נמל התעופה בן גוריון הוא בטוח לפעילות".

דלתא ציינה כי היא אימצה נהלי ניקיון בכל טיסותיה, כולל הליך של חיטוי המטוסים לפני כל המראה. הטיסות בקו צפויות להתחדש כבר ב-8 במאי.

מטוס דלתא איירליינס בקו תל אביב ניו-יורק (יח``צ:  יחסי ציבור )
מטוס של חברת דלתא איירליינס | יח``צ: יחסי ציבור

באתר של דלתא אפשר כבר להזמין טיסות בקו ניו-יורק-תל-אביב. טיסה ראשונה צפויה להמריא מ-JFK לישראל ב-8 למאי, וטיסה ראשונה מתל-אביב תמריא למחרת ב-9 למאי.

המחיר ההתחלתי המופיע באתר של דלתא הוא מכ-1,440 דולר הלוך ושוב מתל-אביב ב-9 למאי ומ-915 דולר ב-10 במאי.

הרווחים של דלתא נפגעו 

דלתא פרסמה דוחות לפיהם היא הפסידה 534 מיליון דולר בשלושת החודשים הראשונים של 2020. מדובר ברבעון הראשון בחמש השנים האחרונות שבו החברה מציגה הפסדים. 

המחזור של דלתא ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-8.6 מיליארד דולר, ירידה של 18% שהם 1.9 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. הוצאות החברה הסתכמו ב-450 מיליון דולר בחסות מחירי הדלק הנמוכים.

מנכ"ל החברה, אד באסטיאן, ציין כי פעילות החברה צפוי לרדת ברבעון השני ב-85% ביחס לפעילות של השנה הקודמת.

הדוחות השליליים הללו מגיעים אחרי שבשנה שעברה סיכמה דלתא את 2019 עם שיא בהכנסות ועם בונוס של 1.6 מיליארד דולר שהיא חילקה לעובדיה. לפי דיווח ב-CNN, נכון לחודש מרץ החברה הוציאה מדי יום 100 מיליון דולר מתזרים המזומנים שלה.

דלתא צפויה לקבל סיוע מהממשל האמריקאי בהיקף של 5.4 מיליארד דולר, מתוך זה הלוואה לעשר שנים בהיקף של 1.6 מיליארד דולר. החברה מעסיקה 90 אלף עובדים, וכ-38 אלף מהם הוצאו לחל"ת. כיום 650 ממטוסי החברה עומדים בחניה.