mako
פרסומת

אזרחים ותיקים? אתם לא צריכים לשלם קנס אם ביטלתם טיסה

סוכנויות הנסיעות או חברות התעופה לא יעשו את המאמץ לידע אותנו על כך, אז הגיע הזמן שנפיץ את הבשורה הזו בעצמנו: אזרחים ותיקים או עולים חדשים שביטלו טיסה עד ארבע חודשים מרגע הזמנתה, לא צריכים לשלם על כך. שמעתם על מישהו שדרשו ממנו דמי ביטול הגבוהים ממאה שקל? זה לא חוקי

מערכת מדור החופש
מערכת מדור החופש
mako חופש
פורסם:
שדה התעופה נתב"ג
הגיע הזמן להעביר את החוק הזה הלאה | צילום: Roman Yanushevsky, Shutterstock
הקישור הועתק

במהלך השבוע שעבר רץ בוואטסאפ וברשת, הפוסט הזה ודומים לו:

מבירור עם עו"ד אשר רוטבאום, המתמחה בדיני תעופה, מסתבר שהעניין נכון לחלוטין והוא אפילו לא לגמרי חדש. כבר משנת 2016, חוק הגנת הצרכן קבע שכל אדם יכול לבטל עסקה כ-14 ימים לאחר ביצועה. יחד עם זאת, החוק אף מקל יותר על קבוצות צרכנים שלגביהן יש חשש שעסקאות מסוגים אלה, כמו הזמנת כרטיסי טיסה, נעשו בהיעדר גמירות דעת מלאה.

כלומר, ישנן אוכלוסיות שהסיכוי שעשו עסקאות מבלי לדעת עד הסוף את כל הפרטים, הוא גבוה יותר. מדובר על עולים חדשים (מי שטרם חלפו חמש שנים מיום שניתנה לו תעודה עולה) שאינם שולטים בשפה וייתכן שלא הבינו עד הסוף על מה שילמו או הזמינו, וכן אנשים עם מוגבלות (כהגדרתו בחוק שוויון זכויות) ואזרחים ותיקים (מעל גיל 65).

עו"ד אשר רוטבאום
עו"ד אשר רוטבאום | צילום: מירב פלברג, יחצ

לכל אותם האנשים מאוכלוסיות אלה, ניתנת הזכות לבטל את העיסקה עד לתקופה של ארבעה חודשים מרגע ביצועה מבלי שיצטרכו לספק על כך הסברים. יחד עם זאת, ביטול העיסקה חייב להיות בתקופה של מינימיום שבעה ימים לפני מועד הטיסה, ונותן השירות (חברת התעופה/ חברת הנסיעות) יוכל לגבות עד 100 שקל על כך. נותני השירות שלא יעמדו בתנאים אלה, מסתכנים בפיצויים לדוגמה של עד 10 אלף ש"ח.

פרסומת

אם אתם מכירים אזרחים ותיקים או עולים חדשים שביטלו טיסה עד ארבעה חודשים מהרגע שהזמינו ולפחות שבוע לפני הטיסה עצמה, ונדרשו לשלם עליה קנס, חשוב לדעת שזה לא חוקי וניתן לתבוע על כך בבית משפט. וכן, רצוי להעביר את זה הלאה.