בצעד נדיר ביותר, בית המשפט חייב את חברת אל על לשלם לבני זוג פיצויים לדוגמה (גבוהים יותר מהפיצוי הקבוע בחוק) בסכום של 7,000 שקל, לאחר שטיסתם מניו-יורק לישראל בוטלה והחברה סירבה לשלם להם את הפיצוי הראשוני. 

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

בני הזוג מתל אביב רכשו במרץ השנה כרטיסי טיסה מתל אביב לניו-יורק ומשם טיסת המשך לניו-אורלינס. הלוך וחזור. בטיסה חזרה, כשהגיעו לשדה התעופה בניו-אורלינס כדי לטוס לניו-יורק ומשם לישראל, טיסתם התעכבה בשלוש שעות. עקב כך, הם החמיצו את טיסתם מניו-יורק לישראל ועלו על טיסה חלופית באיחור של 12 שעות, כלומר רק ביום למחרת.

לטענת בני הזוג, העיכוב בטיסה גרם להם לעוגמת נפש רבה, לתסכול וחרדות. כאשר שבו ארצה הם פנו באמצעות עו"ד רון סולן לחברת אל על ודרשו פיצוי כספי על העיכוב בטיסות. החברה דחתה את בקשתם לפיצוי בנימוק שהיא לא אחראית לכך שהם החמיצו את הטיסה מניו-יורק לישראל, בגלל שהטיסה שהתעכבה בשלוש שנות הייתה באחריות חברת התעופה ג'ט בלו (Jet Blue), על אף שכל הכרטיסים נרכשו דרכה. 

נציגת קשרי הלקוחות של אל על כתבה לבני הזוג: "אמנם הכרטיסים נקנו דרך חברת אל על, אולם על פי יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי) האחריות על סידור טיסות חלופיות, סידורי לינה והוצאות ישירות הוא על הטיסה המאחרת. עליכם ליצור קשר עם החברה המבצעת, תוך פירוט התלונה, ציון מספר הטיסה והתאריך כמו גם הקבלות הרלוונטיות".

בני הזוג לא ויתרו והגישו תביעה נגד אל על לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב. בכתב התביעה טוענים בני הזוג שהאחריות על העיכוב בטיסות היא כן של אל על מכיוון שהם רכשו את הכרטיסים ממנה ולא מחברת ג'ט בלו. בני הזוג דרשו בכתב התביעה פיצוי של 26,700 שקל.

לוח טיסות (צילום: ShutterStock)
עיכוב של שלוש שעות הוביל ל-12 | צילום: ShutterStock

חברת אל על הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את תביעת בני הזוג ולמחוק אותה, תוך שהיא מסירה אחריות. החברה דחתה את עניין עוגמת הנפש שנגרמה לתובעים שכן כל מטרתם להגדיל את סכום התביעה. עוד ציינה החברה כי על בית המשפט לגנות תופעה של הגשת תביעות בסכומים מופרזים ללא כל צידוק הולם כפי שעשו התובעים.

הרשמת הבכירה שדנה בתביעה, ויג'דאן חליחל, קיבלה את תביעת בני הזוג ואף חייבה את החברה, כאמור, לשלם לכל אחד מהם פיצויים לדוגמה בסכום של 3,500 שקל בגלל שזו סירבה לפצותם על העיכוב בטיסה. בפסק הדין ציינה הרשמת שאין מחלוקת שהתובעים רכשו את הכרטיסים דרך החברה הישראלית ושהם לא עשו שום חוזה עם חברת ג'ט בלו וכל ההסכם היה אך רק עם הנתבעת - אל על.

"לאחר שהנתבעת לא פיצתה את התובעים חרף פנייתם אליה, זכאים התובעים לפיצוי לדוגמה", ציינה הרשמת. הרשמת חייבה את אל על לשלם לבני הזוג פיצוי של 13,160 שקל וכן עוד 750 שקל הוצאות משפט.