בזמן שכ-150 אלף תושבים מהצפון והדרום נאלצו לעזוב בחודש האחרון את ביתם ולעבור להתגורר במלונות שונים ברחבי הארץ במימון של המדינה. כחלק מההסכם, המפונים אמורים לקבל חדר ללינה, החלפת מצעים ומגבות שבועית וארוחות למפונים.

בתוך כך, כ-300 מתושבי מהיישוב שלומי שפונו לבית מלון בירושלים זועמים על היחס כלפיהם, על רמת האוכל והשירות שלטענתם לא קיים בכלל. "מאז שהגענו למלון הזה, לפני יותר משבוע, אין שירות חדרים בכלל. לא מחליפים מצעים, לא מנקים את החדרים, כלום. אין שירות בכלל, מתעלמים מאיתנו", טוען ד'. "אפילו מגבות לא היו בחדרים. מישהו שמע על זה שחסרים מגבו ותרם לנו. למה המלון לא יכול לדאוג למגבות? יש קשישים שלא יכולים להתקלח בגלל שהמקלחת או האמבטיה לא נגישה עבורם".

לדברי ר', חלק מאורחי המלון גם לקו בקלקול קיבה, בהם הורים וילדים שנזקקו לקבלת טיפול רפואי. "האוכל ברמה ירודה. היו 20 ילדים ועוד כמה מבוגרים שחטפו קלקול קיבה וסבלו משלשולים. במשך כמה ימים הם לא יצאו מהחדרים ונזקקו לקבלת טיפול רפואי. היחס של העובדים כלפינו לא נעים במיוחד ויש אנשים שמתלוננים על זלזול. באחד המקרים אחד העובדים בחדר האוכל אמר לילדה בנוכחות הוריה: 'כמה את אוכלת'? זה משפיל מעליב. ההורים פנו למנכ"ל שאמר שיטפל בזה אבל לא נעשה דבר. מזלזלים בתלונות שלנו, מתעלמים מאתנו".

מלון בירושלים (צילום: צילום מסך)
צילום: צילום מסך

מלון בירושלים (צילום: צילום מסך)
צילום: צילום מסך

מלון בירושלים (צילום: באדיבות המצלם)
צילום: באדיבות המצלם

היו עובדים שהטיחו במפונים שעושים להם טובה שהם שוכנו במלון. "מנסים לצייר אותנו כאנשים מפונקים. אפילו אמרו לנו: 'המדינה עושה לכם טובה שאתם פה בכלל'. אף אחד לא עושה לנו טובה. פינו אותנו, לא באנו לכאן מרצוננו החופשי. היינו מעדיפים להיות בבית בשלומי", הדגיש ר'.

לדברי כמה מהמפונים הם פנו לראש המועצה ולמנכ"ל המלון כדי שיטפלו בתלונות שלהם אבל שום דבר לא נעשה. חלק מהאורחים נאלצים לצאת מהמלון ולאכול ארוחת ערב או צהריים על חשבונם בדוכני אוכל ומסעדות בירושלים. "אחרי שאנשים קיבלו קלקול קיבה הם החליטו לאכול חלק מהארוחות בחוץ", ציין ר', "הגיע הזמן שמישהו יתעורר ויטפל בתלונות שלנו".

בהתכתבות בקבוצת הוואטסאפ של המפונים עלו לא מעט תלונות על אופי השירות וחלק מהם טענו שבמלונות אחרים היחס טוב בהרבה.