לילך כהן, סוכנת ביטוח ממודיעין, רכשה באוגוסט כרטיסי טיסה ובתי מלון לתאילנד לסוף חודש מרץ הנוכחי. לילך יצר קשר עם א', סוכן נסיעות שעובד עם חברת הנסיעות 'תלמה נסיעות'. היא שילמה עבור החופשה, לה ולמשפחתה, למעלה מ-20 אלף שקלים. את המלונות וכרטיסי הטיסה לטיסות הפנים מבנגקוק וטיסות פנימיות לפוקט וקוסומוי לילך סגרה מול חברה אחרת. בני המשפחה היו אמורים לשהות כחודש בתאילנד.

"הסוכן א' שאיתנו יצרתי את הקשר אמר שהוא עובד עם חברת תלמה נסיעות. העברתי לו את הכסף, הכול היה בסדר, הוא שלח לנו את כרטיסי הטיסה", שחזרה לילך. לפני כמה ימים היא התקשרה לחברת אל על ממנה נרכשו כרטיסי הטיסה, כדי לברר את אופן ההושבה שלה, של בעלה ושני ילדיה ואז נחרדה לגלות שכלל אין להם כרטיסי טיסה.

"נציגה של החברה אמרה לנו שלא נרכשו כרטיסי טיסה עבורנו. חשבתי שאולי מדובר בטעות אבל היא התעקשה שאין שום כרטיס על שמנו. הייתי בשוק של החיים", ציינה לילך. היא התקשרה בבהילות לסוכן א' שדרכו רכשה את כרטיסי הטיסה, אבל הוא לא ענה לה. נעלם כאילו בלעה אותו האדמה.

היא יצרה קשר עם בכירי חברת תלמה נסיעות ודרשה לקבל תשובות, כיצד ייתכן שהיא שילמה על החופשה ואין לה כרטיסי טיסה ושהסוכן א', שטען שהוא עובד עם החברה, נעלם ולא ניתן להשיג אותו בכלל. "ברגע שהסוכן לא ענה לשיחות הטלפון שלי הבנתי שמדובר בעוקץ, שעקצו אותי. גם הפסדתי כסף וגם חופשה שחיכינו לה המון זמן", סיפרה לילך ל-mako.

חופשה במחשב (צילום: kitzcorner, shutterstock)
שלח כרטיסים אך לאחר מכן דרש עליהם זיכוי מול חברת התעופה | צילום: kitzcorner, shutterstock

מתברר שהסוכן שעבד עם חברת הנסיעות הפסיק לעבוד איתה כבר בסוף חודש דצמבר 2022 לאחר שהתברר שהוא עקץ את החברה במאות אלפי דולרים ולא שילם עבור הכרטיסים שרכש. בעלי החברה הגישו נגדו תלונה ביחידת ההונאה של משטרת מחוז תל אביב.

מנכ"לית חברת תלמה נסיעות, איה מגן, ציינה כי א' הוא סוכן נסיעות שעבד כפרילנסר של החברה אבל לא עובד שלה. "הוא היה קונה כרטיסים דרכנו ומכרטס ללקוחות שלו. לפני כשלושה חודשים גילינו שהוא הונה אותנו במאות אלפי דולרים והגשנו נגדו תלונה ביחידת ההונאה של משטרת מחוז תל אביב", ציינה מגן. "בנוגע ללילך כהן התברר לנו ש-א' הסוכן שהפסקנו לעבוד איתו עבר לחברה אחרת, פנה לחברת אל על וקיבל שוברי זיכוי שאותם מכר לגורמים אחרים. אנחנו מטפלים בעניין מול חברת אל על, עושים הכול לסייע ללילך ומשפחתה. נדאג שהם לא יישארו בארץ".

כך עבדה השיטה של א'

במקרה של לילך, א' לקח את הכרטיסים שלה ושל בני משפחתה, פנה לחברת אל על וביקש לקבל שוברי זיכוי. את השוברים מכר לנוסעים אחרים וגרף לכיסו עשרות אלפי שקלים. בהמשך, א' עבר לעבוד עם חברת נסיעות אחרת וגם בה התברר שהוא עקץ נוסעים. 

"מבחינתי כל האחריות למה שקרה לי חלה על חברת תלמה נסיעות. את הכרטיסים קניתי מהחברה. הסוכן עבד עם החברה והציג עצמו כאחד שעובד איתה. החשבונית שקיבלנו הייתה על שם החברה", טוענת לילך. "החברה צריכה לדאוג להטיס אותנו לתאילנד ואחר כך לשבור את הראש מול הסוכן שהונה אותם וחברת אל על. זו לא בעיה שלנו. אנחנו נופלים בין הכיסאות".

בכירי חברת תלמה נסיעות הבטיחו ללילך שהם מטפלים בעניינה ושיעשו מאמצים לסייע לה ככל האפשר, אבל אותה זה לא מספק. "כל החופשה שלנו נהרסה, נגרם לנו נזק של מעל 50 אלף שקלים. אם לא נטוס בזמן כל הכסף הלך", ציינה לילך. "אנחנו שבורים מכל הפרשה הזו".

לדבריה, בימים האחרונים פנו אליה אנשים רבים שגילו שגם הם רכשו כרטיסי טיסה באמצעות א' ונותרו בלי כרטיסים ובלי כסף. היא הגישה תלונה ביחידת ההונאה של משטרת מחוז מרכז. "מאז הפוסט שפרסמתי קיבלתי פניות רבות של אנשים שרכשו כרטיסי טיסה וחלקם נותרו ללא כרטיסים או עם חרדות של יטוסו", הוסיפה לילך.