"טסנו לחופשה לחגוג את הזוגיות שלנו ואת סיום הלימודים ועבודה חדשה שמצאנו", מספרות ל-mako בנות זוג שרכשו לפני שבועיים כרטיסי טיסה לאמסטרדם עם חברת הלואו קוסט, איזי ג'ט.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש 

"התיישבנו במושבים שלנו ולידינו היה כיסא ריק. היו עוד מושבים ריקים במטוס. לאחר שהדיילות סגרו את הדלתות ובדקו אם כל הנוסעים חגורים, לפתע הגיע אחד הנוסעים והחליט להתיישב בינינו. ככה סתם בלי שום סיבה", טוענות השתיים. "הוא שאל אותנו:  'לא יושבים פה נכון? עוד לפני שהספקנו לענות הוא התיישב במושב הפנוי. לא הבנו מדוע מכל המושבים הריקים שהיו במטוס הוא דווקא התיישב לידינו. למעשה הוא התיישב בכיסא של אחת מאיתנו".

"בעבר חוויתי טראומה קשה של הטרדה מינית כאשר נוסע צעיר במטוס ניסה לגעת בי במהלך טיסה", סיפרה אחת מבנות הזוג. "לפני שעליתי למטוס ביררתי איפה יש מושבים פנויים כי חששתי שזה יחזור על עצמו שוב. שאלתי את הנוסע: 'מאיפה עברת? ולמה בעצם עברת לשבת פה? הוא החל להתלהם וצעק עליי באגרסיביות מה זה ענייני. שמרתי על קור רוח ובצורה מנומסת אמרתי לו שהמושב לא שלו ומדוע עבר לשבת לידינו".

לדבריהן, הנוסע וחבר שהיה יחד עמו התנהלו כלפיהן בצורה ביריונית ומאיימת וצעק עליהן: "אני לא שואל אותך איפה לשבת. למה זה מטוס של אבא שלך?", ולאחר מכן פנה לאחת מהן באופן אגרסיבי: "שבי בשקט. תסתמי את הפה שלך! מי אתן שתגידו לי  איפה לשבת".

השתיים טוענות שכל הוויכוח הזה הן ישבנו בשקט. "לא צעקנו, לא התלהמנו. זה לא הסגנון שלנו בכלל", ציינו השתיים. "לא האמנו איך הפכו קורבן להתנהגות בריונית של 'הישראלי המכוער'. אנחנו נשים מנומסות ומעולם לא נתקלנו בהתנהגות בריונית כזו".

בעקבות הצעקות במטוס נוצרה מהומה גדולה. דיילת שהגיעה למקום ביקשה לברר מה בדיוק קרה. "הסברנו לה באנגלית מה בדיוק קרה ושהותקפנו על ידי הנוסע שגידף וקילל אותנו והתיישב לידינו למרות שזה לא הכיסא שלו. הבהרנו לה שאנחנו חוששות מהנוסע ומהחבר שלו. הדיילת ביקשה מהנוסע לעבור למושב אחר אבל הוא סירב. הייתה נוסעת שהסכימה להחליף איתו מושב והוא הסכים".

רבע שעה לאחר מכן הגיע דייל ודרש מהשתיים ושני הנוסעים שתקפו אותן לקחת את התיקים שלהם ולרדת מהמטוס. "לתדהמתנו, בחוץ המתינו לנו שוטרים והקברניט של הטיסה כאילו היינו עברייניות. הסברנו לשוטרים את מה שקרה ושאנחנו נפלנו קורבן לאותם שני נוסעים, אבל השוטרים טענו שאין להם מה לעשות בעניין ושהם פועלים על פי הנחיית הקברניט. הקברניט סגר את דלתות המטוס ונותרנו בחוץ".

השתיים הוסעו יחד עם שני הנוסעים באוטובוס בחזרה לטרמינל. הן הזדכו על המוצרים שרכשו בדיוטי פרי וקיבלו בחזרה את המזוודות. הן החלו מיד לחפש כרטיסי טיסה חדשים וכעבור שש שעות רכשו כרטיסי טיסה חדשים בעלות של 744 יורו לאמסטרדם.

כשחזרו לארץ, פנו השתיים, באמצעות עו"ד רון סולן, בדרישה לקבל פיצוי. הן הגישו תביעה נגד איזי גט לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב ודרשו פיצוי של 27,801 שקל.

יחד עם זאת, גיא אהרונסון, נוסע שהיה בטיסה, טוען שהדברים מהצד שלו נראו אחרת. "אני והבת ישבנו שורה מאחורי שתי הבנות", הוא אמר בשיחה עם mako. "שתי הבנות אכן ישבו בשורה של שלושה מושבים וכיסא אחד נותר ריק. כאשר נוסע נוסף הגיע לשבת לידן, בהוראת אחת הדיילות, הן אלה שהיו תקיפות כלפיו ולא רצו שיעשה זאת, מה שגרם גם לנוסע ולחבר שלו להרים את הקול והתפתחה מהומה במטוס שהובילה לכך שכל הארבעה הורדו בסוף מהטיסה".

לדברי אהרונסון, המקרה גרם לכך שהטיסה יצאה באיחור של שעתיים היות והיו צריכים למצוא ולהוריד את הציוד של הארבעה. 

מחברת איזי ג'ט נמסר בתגובה: "איננו מגיבים לעניין שנמצא בבירור משפטי".