זוג ישראלים, שרכשו כרטיסי טיסה לטורקיה, הגיעו לשדה התעופה וגילו שנציג בכיר של חברת התעופה 'טורקיש איירליינס' לא מאשר להם לטוס לאחר שטען שהאישורים שבידם, כולל מוועדת החריגים, מזויפים ושהם לא יכולים לעלות על הטיסה.

המקרה התרחש לפני כשבעה חודשים. באותם הימים טורקיה הוגדרה כמדינה אדומה שלא ניתן לטוס אליה, אך בני הזוג השיגו כאמור את האישור של ועדת החריגים המאשר להם לטוס לצורך ביצוע הטיפולים. "הגענו לשדה התעופה לצ'ק אין עם כל האישורים הנדרשים", שחזרו בני הזוג. "הדיילת והמנהל במקום התעקשו שהאישורים לא מתאימים ושאולי הם מזויפים ושאין לנו אישור של משרד הפנים", קבלו בני הזוג. "בסופו של דבר לא עלינו לטיסה, נשארנו בארץ ולא עברנו את הטיפול אליו היינו אמורים להגיע בגלל מחדל של עובדי חברת התעופה".

בני הזוג שכרו את שירותיו של עו"ד רון סולן ששיגר מכתב התראה לטורקיש בטרם הגשת כתב תביעה ודרש תשלום פיצוי של 25 אלף שקל בגין עוגמת נפש, תשלום על כרטיסי הטיסה ומחדלי החברה. החברה מצידה לא הגיבה למכתב ובני הזוג הגישו תביעה נגד החברה לבית המשפט לתביעות קטנות בנצרת.

החברה הגישה כתב הגנה לבית המשפט בטענה כי היה חשד שאישורי וועדת החריגים מזויפים. לדברי החברה, הם בדקו את האישורים מול נציגי משרד הפנים בנתב"ג ונאמר להם שמספרי האסמכתאות שגויים ושהם בכלל לא קיבלו אישור של וועדת החריגים לטוס לטורקיה לצורך ביצוע טיפולי שיניים. החברה ביקשה לדחות את התביעה על הסף ולחייב אותם בהוצאות משפט על הגשת תביעה כוזבת.

הרשם הבכיר, מרט דורפמן, שדן בתביעה, קבע בפסק הדין שהאישורים שהיו בידי בני הזוג התובעים אינם מזויפים. מתברר שלבקשת בית המשפט משרד הפנים העביר את האישורים והם היו זהים לגמרי לאלה שהיו בידי התובעים.

הרשם פסק כי טורקיש תפצה את בני הזוג בסכום של 12 אלף שקל. "שליטתי הבדיקה שביצע נציג מטעם הנתבעת (הכוונה לטורקיש) הייתה שטחית ולא ברור לי על סמך מה קבע הנציג כי האישורים שיש בידי התובעים מזויפים", נימק הרשם את פסק הדין.