לידור חדד ובן זוגה יהודה ארבע, שניהם תושבי נתניה, הזמינו מאיסתא חופשת הכלל כלול לשבוע בכרתים. חדד וארבע שילמו עבור החבילה סכום של 6,700 שקל והובטח להם שהם יוצאים לחופשה רומנטית, מפנקת וברמה גבוהה.  

"בגלל שאני חוששת להזמין חבילות נופש מהאינטרנט, כי במרבית המקרים מה שמציגים לך לא תואם את המציאות פניתי לסוכן נסיעות", סיפרה חדד. "הבטיחו לנו מלון יוקרתי, הכול כלול שממוקם חמש דקות ממרכזי התיירות באי. מה שקרה לאחר מכן היה סיוט אחד גדול שלא אשכח כל החיים".

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

כאשר השניים נחתו בכרתים והגיעו למלון התברר להם שממש לא מדובר במקום יוקרתי, שאין בו חבילת הכול כלול כפי ששילמו עליה, אלא רק עד השעה שש בערב ושהוא ממקום ממש ליד שדה התעופה, כ-30 דקות ממרכזי התיירות ולא חמש דקות כפי שנאמר להם.

ככה נראה מלון חמישה כוכבים? (צילום: לידור חדד)
ככה נראה מלון חמישה כוכבים? | צילום: לידור חדד
ככה נראה מלון חמישה כוכבים? (צילום: לידור חדד)
ממש לא מדובר במקום יוקרתי | צילום: לידור חדד

"כל מה שהבטיחו לנו לא קרה" טוענת חדד. "קיבלנו מלון גרוע, עם תנאים מחרידים, חרגולים וצרצרים הסתובבו לנו בחדר והוא בכלל לא היה במקום מרכזי. פשוט הרסו לנו את החופשה עוד לפני שהתחילה. עבדו עלינו בעיניים".

חדד שלחה הודעה לסוכן איסתא ממנו הזמינו את החופשה, בה כתבה עד כמה היא מאוכזבת ממה שקיבלו. "המלון מזעזע... אנחנו לא רוצים להישאר. נהרסה לנו החופשה. אני מתה שהשבוע הזה פשוט ייגמר". בסוף ההודעה חדד ציינה שבדעתה לפנות לעורך הדין מטעמה שיטפל בעניין.

סוכן הנסיעות לא התחמק מהאחריות וכתב לה בתגובה: "אני אתכם". הוא הבטיח להעביר את הטענות שלהם הלאה ובמידת הצורך לבוא איתם יחד לבית המשפט. הוא ציין בפני הזוג שהבעיה נובעת בגלל ספק אחר שאיסתא רכשה ממנו את חבילת הנופש.

ככה נראה מלון חמישה כוכבים? (צילום: לידור חדד)
הלחץ גרם ללידור לדלקת קרום המוח | צילום: לידור חדד

ההודעה הזו לא הרגיע את חדד, שהייתה בלחץ מהתנאים של בית המלון, והיא לקתה בדלקת קרום המוח ואושפזה בבית חולים פרטי באי. "ביקשנו מהסוכן לארגן לנו טיסה חזרה הביתה, אבל הוא טען שבגלל שזו עונת תיירות בוערת לא ניתן להשיג טיסה חזרה לישראל", ציינה חדד. "איך זה ייתכן? הרי במהלך הקיץ יש כמה טיסות ביום מישראל לכרתים. הרגשתי שהפקירו אותנו ושלאף אחד לא אכפת באמת מהחוויה הנוראית שעברה עלינו".

במשך חמישה ימים אושפזה חדד בבית החולים המקומי, לאחר שהתאוששה מעט חזרה לארץ ומיד נשלחה לאשפוז במשך כשבועיים בבית החולים מאיר בכפר סבא. "אף אחד בחברה לא התנצל בפנינו, לא ביקש סליחה ואני כבר לא מדברת על פיצוי. הם פשוט התעלמנו מאתנו. לא הזיז להם שהחופשה שלנו הפכה לסיוט בגלל ההתנהלות שלהם וששילמנו ממיטב כספנו עבור חופשה ובסוף נגרמה לנו עוגמת נפש נוראית. מזל שבכלל נשארתי בחיים", סיכמה חדד.

חדד וארבע הגישו תביעה נגד איסתא לבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה. הם צירפו את ההתכתבות שלהם עם סוכן הנסיעות וכן תמונות וסרטונים התומכים בגרסתם. במהלך הדיון בבית המשפט נציגת חברת איסתא לא סתרה את טענותיהם של התובעים וניסתה להטיל את האחריות על הספק שממנו נרכשה החבילה.

השופטת ליאת הר ציון קיבלה את תביעתם של חדד וארבע והביעה תמיהה על כך שאיסתא לא טרחה להביא לעדות בבית המשפט את סוכן הנסיעות שטיפל בעניינם של התובעים והכיר היטב את המקרה.

"ההודעות מלמדות על תלונות אותנטיות ובזמן אמיתי של התובעים...ככל שאיסתא ביקשה לסתור את טענות התובעים נדרש היה מאיסתא לזמן את העד הרלוונטי לבירור התביעה אשר מפיו נמסרו המצגים לתובעים  לפני ההתקשרות וגם בזמן אמיתי כפי שעולה מנספחי התביעה", הדגישה השופטת. היא פסקה לתובעים פיצוי של 8,000 שקל ועוד 1,000 שקל הוצאות משפט.