אחרי תקופה ארוכה בהם היו מושבתים בגלל הקורונה, הקרוזים ברחבי העולם החלו לחזור לפעילות. בתוך כך, חברות השיט השונות פירסמו את לוח השיט שלהן לשנת 2022 ואף ל-2023 ונראה שהרצון של כולן הוא לפצות על התקופה בהן לא עבדו, והן מציעות מסלולים רבים מיעדי יציאה שונים מסביב לעולם - כשגם ישראל, או יותר נכון נמל חיפה, על המפה.

כך למשל, חברת NCL (נורוויג'ן קרוז ליין), אחת מחברות השיט הגדולות בעולם, הכריזה על נמל חיפה כנמל הבית החדש של ספינת נורוויג'ן אפיק (Epic), שתצא להפלגות מנמל חיפה במסלול הלוך ושוב לנמל צ'יוויטווקיה שברומא. ההפלגה הראשונה תצא מחיפה בנובמבר 2022 למסלול באורך 11 ימים ותעגון בנמלים לימסול, רודוס, קוסאדסי, איסטנבול, פאתמוס, פיראוס, נאפולי, ליבורונו ורומא. הפלגות נוספות יצאו מישראל החל מנובמבר 2023.

"אנו נרגשים להפליג לראשונה מישראל ולהפוך את נמל חיפה לאחד מנמלי הבית של ספינת נורוויג'ן אפיק האהובה בהפלגותיה בים התיכון", אמר ניק ווילקנסון, סגן נשיא אזורי של חברת נורוויג׳ין קרוז ליין, ישראל, בריטניה, אפריקה והמזרח התיכון. השוק הישראלי הינו שוק חשוב במיוחד עבורנו, ואנו שמחים להעניק לאורחינו את האופציה להפליג ולבקר בנופיה היפים של ישראל במסגרת המסלולים החדשים. נורוויג'ן קרוז ליין מעמידה תמיד את האורח במקום הראשון ומתחייבת להעניק את החופשה הטובה ביותר בים, צעד זה הוא אבן דרך נוספת שמאפשרת לנו לממש התחייבות זו".

EPIC (צילום:  יח"צ)
צילום: יח"צ

גם חברת רויאל קריביאן כבר הודיעה שתפעיל קו שייט סדיר מחיפה החל מקיץ 2022. על פי החברה, ההפלגות יצאו על סיפון ה-Rhapsody of the Seas לקפריסין ואיי יוון, בחודש אוגוסט 2022 וימשכו עד לאוקטובר 2022. המחיר לאדם בחדר זוגי יהיה החל מ-179 דולר. ההפלגות מישראל יצאו במתכונת של 3 ל-8 לילות 

חברה נוספת - MSC, תגיע לנמל חיפה החל מאוקטובר 2022 ותצא ממנו למסלולי שיט שונים. 

לפני תחילת הקורונה, בשנים 2017-2019 בארץ נרשם גידול של 65 אחוזים במספר הישראלים שיצאו לקרוזים ובשנת 2019 לבדה היתה עליה של 42 אחוזים. כעת נראה שהמגמה מתחילה לחזור לעצמה לאט לאט, כששנת 2022 עשויה להיות שנת הפריצה מחדש של הקרוזים בעולם בכלל ובישראל בפרט.