אחרי לא מעט שנים של חרם, התיירים הישראלים חוזרים לנפוש בטורקיה. החל מההכל כלול באנטליה ומרמריס, הסיורים בעקבות הכלה מאיסטנבול ועד הרכבת האווירית של השתלות השיער, נראה שאירועי המרמרה לגמרי מאחורינו. יחד עם זאת, מסתבר שעדיין לא הכל ורוד ולא מעט ישראלים מתלוננים על יחס מחפיר ותנאים ירודים במהלך החופשה - דווקא מצד סוכנויות הנסיעות מהארץ.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

כך למשל, ארבעה בני משפחה מצפון הארץ הזמינו שבעה לילות בבית מלון מפואר באנטליה. במעמד ההזמנה הבטיחו להם פארק מים ברמה גבוהה ומתקנים מפוארים לרבות מכון כושר. "כאשר הגענו למקום התברר שמדובר במלון שנמצא בשלבי בניה. המלון הזכיר מחנה פליטים", טוען אב המשפחה. "נציגי החברה הציגו לנו מלון מפואר עם מתקני מים מפוארים, אבל בפועל לא היה כלום".

"כבר לא שאלה של מחיר", אנטליה (צילום: rf123.com, imajdeposu)
חוף הים באנטליה. אילוסטרציה | צילום: rf123.com, imajdeposu

לדברי האב, כאשר הגיעו למקום התברר שכלל לא שמרו להם את החדרים שהמינו ובחדרים שקיבלו לא היו מיטות והם נאלצו לישון על מזרונים. בנוסף, החדר היה מלוכלך, חוטי חשמל היו מפוזרים בכל מקום וקופסאות צבע.

"חלק מהדברים שהסוכן הראה לנו לא היו קיימים במלון. לא היה פארק מים, לא מתקני נופש, כלום", קבלו בני המשפחה. "היו עבודות במלון ורעש כל הזמן. הרבה הפסקות חשמל, מיזוג האוויר לא עבד". השיא היה כאשר אב המשפחה חש ברע, התעלף ונזקק לטיפול רפואי. "הרגשנו שהגענו למחנה פליטים ולא למלון", סיכם אב המשפחה. "זה היה סיוט. כל ההנאה שלנו מהנופש נפגעה מאוד".

בני המשפחה הגישו תביעה נגד חברת הנסיעות ונגד חברת נסיעות נוספת מהצפון על הנזקים שנגרמו להם ועוגמת נפש. הם דרשו פיצוי של כ-20 אלף שקל.

הנתבעות טענו מנגד שמדובר במלון שהיה בתקופת הרצה ומטבע הדברים המחירים היו זולים ועל התובעים היה לדעת שיהיו תקלות.

בסופו של דבר בית המשפט קבע שחברת הנסיעות תפצה את בני המשפחה בסכום של 3,000 שקל היות וסכום התביעה היה מופרז.

"פיזרו את החדרים שלנו בין הקומות"

במקרה אחר הזמינו בני משפחה חבילת הכל כלול לחמישה לילות במרמריס. הם שילמו סכום של 14 אלף שקל לסוכן נסיעות מצפון הארץ. "הזמנו מלון עם חדרים צמודים ונוף לים אבל קיבלנו חדרים בלי נוף, בלי ים ופיזרו אותנו בכמה קומות", טוענת אם המשפחה. 

המשפחה החליטה להגיש תביעה על סך 20 אלף שקל נגד חברת הנסיעות. סוכן הנסיעות טען מצידו שחבילת הנופש שמכר לבני המשפחה תאמה את הזמנתם והם אינם ראויים לקבל פיצוי.

מרמריס, טורקיה (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
מרמריס | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

השופט קבע לבני המשפחה פיצוי של 4,000 שקל, תוך שהוא מדגיש שבני המשפחה לא קיבלו חדרים עם נוף לים כפי שסוכם עמם.

במקרה נוסף במרמריס, משפחה שהזמינה נופש של חמישה לילות גילתה שהחופשה שלהם קוצצרה ביום. כלומר, הם לא קיבלו את הלילה החמישי שעליו שילמו והחברה ממנה רכשו את חבילת הנופש סירבה לפצות אותם.

בתביעה שהוגשה נגד חברת הנסיעות, טענו בחברה שהתובעים לא זכאים לפיצוי בגלל שכרטיסי הטיסה הונפקו להם בטעות לחמישה לילות במקום לארבעה לילות. בית המשפט פסק בעד המשפחה וקבע שסוכנות הנסיעות תפצה את התובעים בסכום של 5,000 שקל.