שושנה מראשון לציון, לקוחה קבועה של סוכנות נסיעות ממרכז הארץ, רכשה לפני כשנה חבילת קרוז לעשרה ימים בספינת פאר יוקרתית, השייכת לחברת שיט בינלאומית איטלקית. בסך הכל היא שילמה עבור 17 מבני משפחתה סכום של 31,700 דולרים (כ-113 אלף שקל).

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

"רציתי לחגוג לבעלי יום הולדת 70 בנוכחות כל בני משפחתי", הסבירה שושנה. "ציינתי בפני נציגת סוכנות הנסיעות שנרצה לקבל חדרים מפוארים, מרווחים ומשפחתיים ושגודל אחד החדרים יהיה 17 מ"ר עם מרפסת. הנציגה אישרה ואמרה שנקבל חדרים בשם 'פנטסטינה'. דיברתי איתה עשרות פעמים על כך והיא חזרה והדגישה שהחדרים שנקבל יהיו מרווחים ושנקבל מיטת תינוק".

לצערה של שושנה הסתבר שהבטחות לחוד ומציאות לחוד: כאשר היא ובני משפחתה הגיעו לספינת הקרוז המפוארת וקיבלו לידיהם את מפתחות, הם גילו שקיבלו לטענתם חדרים קטנים, רדודים וכל מה שהובטח להם לפני הנסיעה לא התממש בפועל.

אין תמונה
נועה מינץ

"לא הצלחנו להכניס את המזוודות לחדרים", טענה שושנה. "בסופו של דבר הכנסנו את כל המזוודות לאחת המרפסות וזה יצר בלגן גדול. באחד החדרים לא הייתה מיטת תינוק ורק כעבור כמה שעות דאגו להביא לנו. הבטיחו לנו שנקבל עבור התינוקת אוכל טחון, מה שלא קרה, כך שהיא נשארה רעבה במרבית ימי השיט. מיטות הילדים היו תלויות באוויר מעל מיטת ההורים הזוגית כשבקלות מאוד ניתן ליפול ממנה. ביקשנו להחליף חדרים אבל לא קיבלנו מענה". לדבריה, נכדה בן החמש וחצי נפל במהלך השינה מהמיטה ישר על בטן אמו.

"מיטות הילדים היו צמודות מאוד לתקרה וכל פעם שרצו להתלבש חטפו מכות בראש" המשיכה שושנה. "הם לא היו יכולים להחליף בגדים בישיבה על המיטה בגלל הצפיפות הנוראית וכדי לרדת ממנה נאלצו לנעול נעלי טיפוס בגלל שהסולמות היו דקים מאוד ומחליקים. החדרים שעליהם שילמתי במיטב כספי לא תאמו את ההזמנה שלי. היחס של הצוות היה מגעיל. אם הייתי יודעת שאלו החדרים שנקבל הייתי מבטלת את העסקה המבזה והמבישה הזו".

ואם זה לא היה מספיק, נכדתה בת ה-14 של שושנה החליקה בקומה ה-15 על משטח שיש באוניה שהיה מרוח בווקס לניקוי רצפות. נגרמו לה חבלות בראש ובמרפק, ורק כעבור 45 דקות הגיע למקום רופא שטיפל בה. "זו הייתה רשלנות" שחזרה שושנה. "מרחו ווקס על השיש מבלי לעדכן את הנוסעים. עובדים בחברה היו אדישים ולא התייחסו למקרה. רק כשפנינו לקצין הביטחון הישראלי על האונייה דברים התחילו לזוז".

"חצי שנה עבדתי על ארגון הנופש הזה. רציתי לחגוג לבעלי מסיבת יום הולדת 70 והכול נהרס והתנפץ לנו לרסיסים. כל ההנאה שלנו נפגעה. קיבלנו תמורה עלובה על סכום הכסף ששילמנו", סיכמה שושנה.

בסיועו של עו"ד רון סולן הגישה שושנה תביעה נגד חברת הנסיעות לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון ודרשה פיצוי של 33,400 שקל.

עו"ד רון סולן (צילום: יחסי ציבור)
עו"ד רון סולן | צילום: יחסי ציבור

חברת הנסיעות הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה על הסף, בנימוק שאינה אחראית על טיב המוצר ותפעולו, כך שהתלונה או התביעה צריכים להיות מופנים לחברה המפעילה את הקרוז. לדברי החברה, נציגה מטעמה אשר שוחחה עם התובעת מעולם לא הבטיחה לה חדרים גדולים ומרווחים. נציג החברה טען שהם מוכנים לפצות את בני המשפחה בסכום של 2,500 שקלים.

הרשמת הבכירה, דליה אסטרייכר, קיבלה את הסכמת הצדדים לפסוק בתיק על דרך הפשרה. הרשמת קבעה, לאחר ששמעה את הצדדים ועיינה בראיות, שעל הספק הישראלי לשלם לשושנה ומשפחתה פיצוי של 17 אלף שקלים.