לפני כשלושה שבועות נחתמו הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין והביאו אותם אווירה של שינוי, במיוחד בכל הקשור לתיירות בין המדינות. עוד לפני חתימת ההסכם כבר היה נראה שעוד רגע ואנחנו יכולים לעלות על מטוס ולטייל באחד המקומות המטורפים בעולם. חבילות שונות כבר הוצאו למכירה ואפילו באיחוד האמירויות החלו להכשיר את בתי המלון להגעת הישראלים. 

>> המדריך המלא למטייל באיחוד האמירויות

>> המדריך המלא למטייל בבחריין

אבל אז הגיע הסגר השני, רמת התחלואה בארץ עלתה וכל ההסכמים והציפייה לטיסות ירידה באותה המהירות בה עלתה. נכון להיום, השיחות מאחורי הקלעים עדיין נמשכות, אך הציפייה לחופשה במפרץ הפרסי עדיין רחוקה, במיוחד עכשיו בימי הקורונה. 

"לאחר פגישות רבות עם גורמים בכירים בתחום התיירות בדובאי ובישראל, אנחנו יודעים שהטיסות הסדירות לא יחלו מיד לאחר הסגר אלא רק לאחר שיהיו הסכמים תעופתיים בין המדינות ואין לדעת כמה זמן זה ייקח", אומרת טלי יטיב, מנכ"ל ובעלים של ספיריט הפקות עולם, שנמצאת בימים אלה בדובאי בניסיון לקדם הסכמים תיירותיים שונים שיאפשרו בתחילה הפעלת טיסות פרטיות למקום.

אמירטס (צילום: VanderWolf Images, shutterstock)
הסכמי התעופה עדיין לא נחתמו. חברת אמירטס | צילום: VanderWolf Images, shutterstock

עוד לפני החתימה על ההסכם, כשהאופטימיות לחופשה בדובאי היתה בשיאה, ניסתה טלי לצנן קצת את ההתלהבות. "הטיסות הראשונות צפויות להיות של קבוצות קטנות של 70 ישראלים שיטוסו בטיסות מיוחדות", אמרה בתחילת ספטמבר. "בהמשך, כמות הנוסעים בכל טיסה כזו תעלה ל-150 ורק בעוד כשנתיים נוכל לדבר על קו תעופה מסודר וקבוע בין שתי המדינות. 

הפער הכי גדול כרגע שצריך להבין איך יתנהל זה עניין הביטחון, ואני מתכוונת כמובן גם לישראלים שיגיעו לדובאי וגם למי שיגיע מדובאי לארץ. צריך לזכור שמדובר בקו דו כיווני, כך שגם בארץ רוצים להתחיל בכמויות מבקרים קטנות שיגיעו מהאמירויות, על מנת להסדיר את ענייני הביטחון ולראות שהכל עובד כמו שצריך לפני שמתחילים בכמויות הנוסעים הגדולות. צריך יהיה גם לפתור את עניין השגרירות והאם באמת יקומו כאלה בשתי המדינות". 

גם אלכס סופינסקי, שייסד ביחד עם פבל ישראלסקי את חברת התיירות סלאם דובאי, מנסה לצנן קצת את האווירה. "כרגיל, הדבר הראשון שכולם עשו זה לרוץ ולספר לחבר'ה", הוא אומר ומציין שכולם התחילו לחגוג לפני שהדברים היו סגורים בפועל. "המצב כאן עוד לא ברור. יש סגר בארץ ואף אחד לא שש לקבל אותנו. דבר נוסף שצריך לזכור זה שהסכמים לוקחים זמן ולא הכל הולך חלק. אפילו ההסכם בין ישראל איחוד האמירויות עדיין לא עבר בכנסת, אז ככה שבנוסף לכל הבירוקרטיה, יש כאן גם פוליטיקה. בשורה התחתונה זה ייקח זמן ולא כל כך מהר כמו שכולם חשבו". 

מצד שני, גלי רזניק, מנהלת מחלקת איחוד האמירויות בקבוצת אמסלם טורס, מנסה לשדר אופטימיות וטוענת שהם עובדים כרגיל במרץ מאחורי הקלעים על שיתופי פעולה רבים עם מלונות, אטרקציות ובניית חבילות המותאמות לכל טווחי הגילאים והמחירים, זאת למרות הקורונה.

"ברגע שיפתחו השמים נהיה מוכנים עם מגוון והיצע רחב ביותר אשר יספק מענה לכלל הציבור ובהתאמה אישית החל מיוקרה ברמות הגבוהות ביותר ועד לדרגות בסיסיות יותר. אנו מביעים תקווה שהשקת היעד והפעילות הראשונית תחל עוד לפני תחילת השנה האזרחית החדשה ואף קודם לכן- גם בהיבט של טיסות ישירות וגם של חבילות".

בורג' חליפה (צילום: shutterlk, shutterstock)
בסוף נוכל לטייל כאן. דובאי | צילום: shutterlk, shutterstock

נכון להיום, מי יכול להגיע לאמירויות (בימים שניתן לצאת מהארץ) הם ישראלים בעלי דרכון זר בלבד ויש חברות נסיעות שונות שכבר נותנות שירות למי שרוצה להגיע למדינה, כשמדובר כרגע בעיקר באנשי עסקים.