זוג ישראלים שהורדו ממטוס של חברת הלואו קוסט וויז אייר (Wizz Air) מלונדון בגלל חשש שאחד הנוסעים השאיר מזוודה חשודה' יקבלו פיצוי של עשרות אלפי שקלים.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש 

המקרה התרחש לפני למעלה משנה, כשבני הזוג מירושלים רכשו כרטיסים מישראל לשדה התעופה 'לוטון' שבלונדון. לאחר שסיימו את החופשה בבירה האנגלית הם הגיעו לשדה התעופה כדי להמריא בחזרה לישראל. 

רגע לפני ההמראה, כשכולם כבר ישבו במטוס, אחד הנוסעים הודיע לדיילות שהוא רוצה לרדת מסיבות אישיות. באותו הרגע הנוסעים החלו לחשוד שמדובר באדם תכנן את הירידה שלו מראש, סירבו לטוס וחלקם אף איימו לקפוץ מהמטוס מהחשש שאולי מדובר במחבל.

מטוס של ויז אייר
מטוס חברת וויז אייר. אילוסטרציה | צילום: Arpingstone, Wikipedia

הקברניט, שכבר הפעיל את המנועים נאלץ לכבות אותם בעקבות השתוללות הנוסעים. הדיילים במטוס הזעיקו למקום שוטרים שניסו להרגיע את הרוחות, אך ללא הצלחה. רק כעבור דקות ארוכות הורדו כל הנוסעים מהמטוס ולנוסעים נאמר שהטיסה בוטלה.

בני הזוג הישראלים שהיו על המטוס והורדו ממנו, פנו לדלפקי החברה כדי לקבל כרטיסים חלופיים לטיסה אחרת אך נאמר להם שלא ניתן להזמין כרטיסי טיסה לישראל באותו שבוע וכי עליהם למצוא פתרון בעצמם. בלית ברירה, שניים אכן קנו כרטיסים חלופיים מכספם ושילמו על כך סכום של 1,079 דולר.

"נציגי החברה לא עזרו לנו למצוא טיסות חלופיות ולא דאגו לנו למקומות לינה" טענו בני הזוג. "הם אמרו לנו: 'תסתדרו לבד' ואיימו להזמין משטרה כאשר אחד הנוסעים ניסה לצלם ולהקליט אותם".

לוטון
שדה התעופה לוטון | צילום: GlimpseU, shutterstock

כאשר השניים חזרו לישראל הם פנו לחברה לקבל החזר על הכרטיסים שרכשו על חשבונם, אבל זו סירבה בתוקף והסכימה להחזיר להם רק את עלות הטיסה שרכשו ממנה או לקבל הנחה ברכישת כרטיסי טיסה עתידיים מהחברה.

בעקבות כך, בני הזוג הגישו תביעה נגד החברה לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים. לטענתם, חברת וויז אייר לא דאגה למזער את נזקיהם, שכן הם הותירו את ילדיהם הקטנים בבית ונאלצו למצוא פתרונות חלופיים כדי שמישהו יהיה איתם לילה נוסף.

החברה הגישה כתב הגנה בו טענה שלא ייתכן שהיא תיענש בגלל התנהגות הנוסעים בטיסה וכי הנוסעים היו אלה שמנעו את המראת הטיסה בזמן ועברו על הוראות חוקי הטייס. החברה ציינה שהתובעים זכאים אך ורק להחזר עבור כרטיסי הטיסה שרכשו מהחברה ולא עבור הכרטיסים החלופיים שרכשו.

הרשמת הבכירה, עדי בר-טל, שדנה בתביעה ושמעה את הצדדים, החליטה לקבל את התביעה בחלקה וקבעה כי החברה תשלם לנוסעים פיצוי של 16,000 שקל.

בפסק הדין ציינה הרשמת שהחברה לא הציגה בפניה ראיות על כך שהנוסעים סיכלו את הטיסה לישראל ולא ציינה מי הנוסעים שהתפרעו במטוס. כמו כן, לא ברור מדוע הנוסעים שלא התנגדו לטיסה לא הועלו בחזרה.