ל', תושב מרכז הארץ, ששהה יחד עם אשתו בחופשה בניו יורק החליט לשלם עבור שדרוג מושביהם בטיסה בחזרה לישראל עם חברת אל על. לטענתו, כשעלה למטוס הוא גילה שהמושבים ממוקמים במעבר ליד המטבח באופן שבו נוצרה צפיפות במרווח שבחזית המושבים בהם ישבו. "סבלנו מנוסעים שדרכו עלינו למעלה מ-30 פעם ולא יכולנו להירדם", קבל ל'.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש 

בעקבות כך, במהלך הטיסה אשתו של ל' הרימה את קולה, דבר שיצר מהומה, ובעקבות כך מנהל הטיסה וצוות הדיילים הגיעו למקום כדי למנוע עמידת נוסעים בכניסה למטבחון. כעבור שעתיים הדבר חזר על עצמו שוב ונוצרה שוב התקהלות במקום. בשלב מסוים המהומה גדלה לאחר ש-ל' צילם את מנהל הטיסה ואיים שיגיש נגדו תלונה וזה לטענתו ביקש ממנו בתקיפות למחוק את התמונות עקב פגיעה בפרטיותו.

ל' ואישתו הגישו תביעה נגד החברה. בכתב התביעה הם טענו שמנהל הטיסה הודיע להם שהוא מתקשר למשטרה, וכשנחתו שלושה שוטרים המתינו להם, החרימו להם את הדרכונים ללא כל הסבר ועיכבו אותם לחקירה בפני שאר הנוסעים דבר שפגע בהם קשות. בסופו של דבר השוטרים החליטו לשחרר את בני הזוג לדרכם לאחר שהגיעו למסקנה שלא ביצעו שום עבירה פלילית ושמדובר לכל היותר בסכסוך עסקי.

ל', תבע פיצוי של 30 אלף שקלים בגין עוגמת הנפש שנגרמה לו ולרעייתו והשפלתם בפני הנוסעים.

הנוסע צעק, הצוות נהג ברגישות

אל על מצידה הגישה כתב הגנה לבית המשפט, בו ביקשה לדחות על הסף את התביעה בנימוק שהיא אינה נושאת באחריות וכי ל' ואשתו קיבלו יחס אדיב ומקצועי מנציגי החברה וכי לא נגרם להם כל נזק.

עוד טענה החברה, כי מנהל הטיסה היה ער ורגיש לחששות שהעלו בני הזוג בשל קיומו של ציבור חרדי גדול בקרב הנוסעים והציע לבדוק עבורם מקומות חלופיים ולאחר מאמץ רב נמצאו כאלה בשורה הראשונה אבל הם סירבו לעבור אליהם. לדברי החברה מנהל הטיסה עשה ככול שניתן לשפר את מצבם של בני הזוג והנחה את יתר הדיילים לנהוג בהם ברגישות.

בשלב מסוים, מנהל הטיסה הבחין שהתובע צעק כלפי נוסעים חרדים: "אתם לא יודעים להתנהג, אין לכם תרבות", וביקש ממנו שלא להרים את קולו אבל חטף ממנו צעקות. לדברי החברה, ל' המשיך להביע את מורת רוחו במבטים זועמים והחל לצלם את מנהל הטיסה תוך שהוא אומר לו: "אתה תזכור אותי לכל החיים ואת היום הזה לא תשכח".

מנהל הטיסה שחש מאוים מהתנהגותו של ל' החליט להזעיק את המשטרה. "התובע בהתנהגותו גרם לשיבוש הסדר התקין במטוס באופן שעלול היה להפוך למפגע בטיחותי ואובדן שליטת הצוות על הנעשה במטוס", טענה החברה בכתב ההגנה.

הרשם הבכיר, אריה דורני-דורון, קבע בפסק הדין שהוא דוחה את תביעתו של ל' היות והוא תרם לשרשרת תקריות אשר הפריעו לסדר הטוב במטוס. "תפקיד צוות הטיסה אינו מתבטא רק בהנעמת שהותם של הנוסעים בטיסה כי אם בניהול הסדר התקין של הטיסה, בדאגה לשלום הנוסעים ולהביא לנחיתה והגעה ליעדם בשלום ובבטחה", ציין הרשם. "מכך ומשלא נותרה ברירה למנהל הטיסה הדיווח לרשויות שגרם לעיכוב התובע ורעייתו- היה הכרחי ונבע ממסקנה כי מדובר בהתנהגות שחרגה מהסביר והמקובל".

הרשם הוסיף, כי ההחלטה של ל' לצלם את מנהל הטיסה יש בה משום פגיעה בפרטיותו אבל בסופו של דבר החליט שלא לחייב את התובע בהוצאות משפט.