דרמה התרחשה בליל שישי לפני שבועיים (4 באוגוסט) במלון "לאונרדו קלאב" שבאילת, כשילדים במלון יצאו מאחד החדרים וגילו נחש צפע מסתובב במסדרון המוביל לחדרים באופן חופשי. "יצאנו מהחדר פתאום נתקלנו בנחש גדול. צעקנו וברחנו לכיוון הלובי", משחזר אחד הילדים, "זה היה מפחיד הוא זחל לכיוון שלנו. פחדנו שיכיש אותנו".

ע', שהגיע לבלות סופ"ש במלון יחד עם אשתו וילדיהם סיפר על הפחד שחשו האורחים בחדרים שבקומה הראשונה כשנתקלו בנחש. "הייתה בהלה גדולה. הורים וילדים מבוהלים רצו ללובי וסיפרו לעובדי המלון על הנחש. היו הרבה אורחים שפחדו לחזור לחדרים. הילדים היו בפאניקה. הם פחדו שאולי הנחש נכנס לאחד החדרים", מספר ע' ל-mako, "בחיים לא נתקלתי בנחש שנכנס לבית מלון. יש פה מחדל חמור. מדובר על החדרים בקומה הראשונה. היה על המלון לבצע הדברה ולבדוק כל היום את האזור לוודא שאין בו  זוחלים ובעלי חיים שיכולים לסכן בני אדם. היינו בלובי עד השעה שלוש וחצי לפנות בוקר של שבת. הילדים שלי לא היו מוכנים לחזור לחדרים".

לדבריו, לוכד הנחשים הגיע כעבור שעה וחצי אבל לא הצליח לאתר את הנחש שחמק ונעלם. "עד שהלוכד הגיע הנחש נעלם מהשטח. הוא עבר בין החדרים לוודא שהוא לא נכנס אליהם רק לאחר מכן חזרנו לחדרים וכל הלילה לא עצמנו עין. סיוט, ישנו עם הילדים והם פחדו שפתאום הנחש יצוץ משום מקום", מוסיף ע'. גם למחרת השיחה במלון בקרב האורחים נגעה לנחש הצפע שנעלם ולא נמצא.

נחש צפע ישראלי (צילום: דוד דוד)
האורחים התלוננו וטוענים שעובדי המלון נותרו אדישים | צילום: דוד דוד

"כל החופשה נהרסה לנו, כל ההנאה. העובדים במלון היו אדישים מאוד בנוגע לנחש. הבנתי שהיו אורחים שנתקלו בנחש יום לפני וסיפרו לעובדים אבל הוא נעלם", מציין ד', אורח במלון שהגיע לנפוש יחד עם בני משפחתו. "הילדים פחדו לחזור לחדרים ולא ישנו כל הלילה. הם היו בטראומה מהנחש שראו".

אורחי המלון דרשו הסברים מהעובדים כיצד הגיע נחש למלון ונתקלו בתגובה קרירה: "זה לא בשליטה שלנו. אבל ברור שזה אחריות של המלון ובשליטתו. מזל שלא אמרו לנו שהבאנו את הנחש מהבית. היחס כלפינו האורחים מעובדי המלון היה אדיש מאוד. תאר לך שהנחש הזה היה מכיש ילד או הורה רק אז הם היו לוקחים אחריות?", אומר אורח אחר, "חובתו ואחריותו של המלון לדאוג שבקומת הקרקע לא יסתובבו נחשים וחרקים".

לדברי א', אורח שהיה במלון מיד לאחר שנוצרה סערה גדולה בפייסבוק סביב סרטון הנחש, בכיר ברשת פתאל התקשר אליו והציע לו פיצוי של 270 שקל. "קודם כל זה לא פיצוי ראוי והוגן למה שקרה לנו, אבל זה עוד מילא כי היחס שקיבלנו לא מכבד רשת של בתי מלון. ככה לא מתנהג מלון שרוצה שהאורחים יחזרו אליו שוב הם היו צריכים לקבל אחריות על מה שקרה, להתנצל בפנינו ולא לברוח מאחריות", מוסיף א'.

את סרטון הנחש שלחנו ללוכד הנחשים הוותיק, גיא פרננדס שקבע נחרצות שמדובר בנחש צפע, כלומר נחש ארסי שיכול לפגוע באופן חמור באורחים.

ממלון "לאונרדו קלאב" נמסר: "לפני כשבוע וחצי קיבלנו פניה אודות נחש, הזעקנו לוכד נחשים שעשה סריקה יסודית בכל השטח".