מאז שנת 2017, כאשר בוטל ההסכם עם מוניות הדר, כל מונית רשומה יכולה לקחת נוסעיםפ מנתב"ג. עם השנים הפיקוח על מוניות ירד, הנהגים פעמים רבות מסרבים להפעיל מונה והנוסעים צריכים להילחם בעצמם עם המחירים המופקעים שנדרשים לשלם. נהגי המונית מהצד שלהם טוענים שלא משתלם להם להפעיל מונה והרבה פעמים הם מפסידים על ההגעה לנתב"ג.

אלימות ועוקצים: בעיית נהגי בנתב"ג עלתה רמה

הבעיה הכי גדולה היא בשבת, אז אין רכבות או אוטובוסים, נהגי המוניות מקפיצים את המחירים אפילו יותר ופעמים רבות לא מסכימים לקחת נוסעים שלא מסכימים למחיר אותו הם קובעים מראש. כך למשל, אילן שנחת ביום שבת בנתב"ג, לאחר שחזר מדובאי, מספר ש"הזמנתי מונית באפליקצייה. נהג המונית התקשר אליי מיד ואמר שהוא רוצה לקבוע איתי מחיר של 170 שקלים. לאחר שסירבתי הוא ניסה לשכנע אותי כחמש דקות ולבסוף אמר שהוא מבטל את הנסיעה. בסוף מצאתי מונית שתסכים לקחת אותי רק אחרי כחצי שעה של חיפוש".

גם ליאור, שנחת לפני כשבועיים בנתב"ג ונדרש לשלם 300 שקלים עבור נסיעה לירושלים, מתוסכל מהמצב: "אין אוטובוסים, אין רכבות, אין תחבורה ציבורית בשבת. נהגי המוניות מנצלים את המצב של הנוסעים חסרי האונים שזקוקים להסעה ודופקים להם מחירים גבוהים מאוד ומסרבים בתוקף להפעיל מונה. יש שם קרטל ואין עם מי לדבר. אפילו במדינת עולם שלישי אין דבר כזה. לאף אף אחד לא איכפת מהמצב ומי שמשלם את המחיר זה הנוסעים". לדברי ליאור, הוא פנה לכל נהגי המוניות אבל אף אחד מהם לא היה מוכן להפעיל מונה בטענה שהם מפסידים כסף.

מי יישאר פנוי בנתב"ג? (צילום: חדשות 2)
תקופה ארוכה שרוצים לצאת למכרז. בינתיים הבלגן חוגג. אילוסטרציה | צילום: חדשות 2

יגאל, תושב בת ים שנחת בנתב"ג בשבוע שעבר, נתקל בתופעה המקוממת: "הנהג ביקש 180 שקל עבור הנסיעה. סירבתי. ביקשתי שיפעיל מונה אבל הוא סירב. הוא התעקש שזה המחיר כי מדובר בנסיעה קצרה ולא משתלמת. כל נהג מונית שפניתי אליו ביקש את אותו סכום. נהגי המוניות עושים מה שהם רוצים. זה ג'ונגל והמדינה לא עושה להם כלום. במקום להפעיל תחנת מוניות מוסדרת הם מאפשרים לנהגים להפקיע מחירים ולשדוד את הנוסעים. התופעה הזו נמשכת וכולם שותקים".

כבר תקופה ארוכה שברשות שדות התעופה מנסים להתניע מכרז חדש להפעלת חברת מוניות בנתב"ג שתדאג להסיע נוסעים במחיר מפוקח ושקוף. בתוך כך, יו״ר רשות שדות התעופה, האלוף במיל יצחק ג’רי גרשון, הורה כבר באוקטובר להסיר את כל החסמים במטרה לצאת באופן מיידי למכרז המוניות ולהסדיר את הענף שהיה פרוץ לחלוטין בשנים האחרונות. גרשון הוסיף ואמר: "תפקידנו לפעול בכל דרך אפשרית להעניק לבאים בשערי נמל התעופה בן גוריון, ובכל שדות התעופה והמעברים, את חווית השירות הטובה ביותר". ובינתיים, לא נראה שיש התקדמות כלשהי באופק.