mako
פרסומת

חוזרים לשגרה: מטוסי התדלוק החלו לעזוב את נתב"ג - היום יהיה הכי עמוס מאז מרץ

בימים האחרונים פונו מטוסי תדלוק, מתוך כ-70 מטוסים שחנו עד היום בנתב"ג. כעת ישנה דרישה לפנות עוד מטוסים ובכך להבטיח שטיסות הקיץ הרבות יוכלו להמריא ולנחות כרגיל וללא עיכובים. ברשות שדות התעופה מציינים שהיום יהיה היום הכי עמוס בשדה מאז מרץ

אסף וקנין
פורסם:
נתב"ג - המתדלקים האמריקנים שהשתלטו על נמל התעופה
נתב"ג - המתדלקים האמריקנים שהשתלטו על נמל התעופה | צילום: N12
הקישור הועתק

אחרי 4 חודשים, וחשש מכך שיתבטלו לא מעט טיסות בקיץ הקרוב, לא מעט מטוסי תדלוק שחנו בנתב"ג פונו בימים האחרונים לשדות תעופה אחרים באזור, כמו לקטאר ומדינות אחרות במפרץ.

על פי הדיווחים, בנתב"ג היו 74 מטוסי תדלוק (ועוד 20 ברמון), מה שהפך את שטח השדה לבסיס תעופה אמריקאי בפועל. המטוסים הללו תפסו לא מעט חניות של מטוסים אזרחים, דבר שהוביל לאחרונה לחשש ממשי מכך שבעונת הקיץ, כשנתב"ג צריך להיות בשיא הקיבולת שלו, לא יהיו מקומות חנייה למטוסים "רגילים", דבר שיוביל ללא מעט ביטולים.

כעת, כשחלק מהמטוסים עזבו, ישנה בקשה מהאמריקאים לפנות עוד, כך שברחבת השדה יישארו כמה שפחות מטוסי תדלוק והנמל יחזור לעיסוקו המרכזי - המראות ונחיתות של טיסות נוסעים סדירות.

בתוך כך, דוברות רשות שדות התעופה הודיעה שנתב"ג צפוי לרשום היום את תנועת הנוסעים הגבוהה ביותר מפרוץ שאגת הארי - עם מעל 75.000 נוסעים שיעברו בטיסות בין-לאומיות נכנסות ויוצאות. בחודש יולי צפויים לעבור בנתב"ג, מעל 2 מיליון נוסעים, גידול של כ-25% בתנועת הנוסעים הבין-לאומית, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל במיל' מירי רגב: "פעלנו ואנו ממשיכים לפעול כדי לאפשר שמיים פתוחים לקראת הקיץ ולתת מענה לביקושים ההולכים וגדלים לטיסות מישראל ואליה. ההיערכות כוללת עבודה אינטנסיבית מול כלל הגורמים הרלוונטיים, ובכלל זה פינוי חלק המטוסים האמריקאים מנתב"ג, כדי לאפשר את הרחבת היצע הטיסות בעונת הקיץ".

נתב"ג, נמל התעופה בן גוריון, טיסות, טיסה, תעופה
צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
פרסומת

יו"ר רשות שדות התעופה אלוף במיל' יפתח רון טל: "הנתונים משקפים את התעצמות הפעילות התעופתית בישראל ואת האמון המחודש של הציבור ושל חברות התעופה הבין-לאומיות. רשות שדות התעופה ממשיכה לפעול להרחבת הקיבולת התפעולית של נתב”ג, תוך שמירה על רמת בטיחות, ביטחון ושירות מהגבוהות ביותר, כדי לתת מענה לביקושים ההולכים וגדלים בעונת הקיץ".

כזכור, במסגרת היערכות רשות שדות התעופה לגידול הצפוי במספר הנוסעים במהלך חודשי הקיץ, ישוב טרמינל 1 לפעילות: החל מיום 28.6.2026 יחודשו הטיסות הפנים ארציות מטרמינל 1, והחל מיום 1.7.2026 יחודשו גם הטיסות הבין-לאומיות מטרמינל 1.

ברשות שדות התעופה ממליצים לנוסעים:

  • לבצע צ'ק-אין מראש.
  • לבדוק מבעוד מועד מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה.
  • להגיע לנתב"ג 3 שעות לפני מועד הטיסה.
  • להתעדכן בשעת הטיסה מול חברת התעופה.