סוף עידן הטיסות הזולות? ריינאייר עוזבת את ישראל – אבל יש מי שממלא את החלל
חברת הלואו-קוסט האירית הודיעה כי לא תחדש את פעילותה בישראל בעונת החורף הקרובה, לאחר שמרשות שדות התעופה לא התקבלה התחייבות לסלוטים לקיץ. ההחלטה מהווה מכה לשוק כרטיסי הטיסה הזולים, אך חברות הלואו קוסט האחרות ובהן בלו בירד וטוס, לצד וויז אייר ההונגרית, מגבירות פעילות ומציגות חלופות תחרותיות ליעדים פופולריים באירופה

חברת הלואו-קוסט האירית ריינאייר הודיעה אחר הצהריים כי היא לא מתכוונת לחדש את פעילותה בישראל בעונת החורף הקרובה. ההחלטה של ענקית התעופה הגיעה לטענתם לאחר שבמל התעופה בן גוריון סירבו לאשר לחברה את הסלוטים לקיץ של שנת 2026 ולספק ודאות בנוגע לפעילות של טרמינל 1.
בעיני ישראלים רבים החברה סימלה את עידן כרטיסי הטיסה הזולים ואחד מהיתרונות הגדולים שלה היה שיטת המחירים המוקדמים. נוסעים שהזמינו טיסות חודשים מראש יכלו ליהנות ממחירים ייחודיים ולעיתים של כמה עשרות אירו בלבד לכרטיס טיסה מישראל. עבור רבים זו הייתה הדרך לטוס בזול ליעדים רחוקים באירופה.

אז דרך אילו חברות ניתן למצוא כרטיסי טיסה במחירים סבירים? בלו בירד וטוס, שתי חברות בבעלות ישראלית, מציעות טיסות ישירות לערים מבוקשות כמו אתונה, סלוניקי, סופיה, ברלין, בודפשט ועוד תוך הבטחה למחירים נגישים ולשירות מותאם לקהל המקומי. בנוסף ליתרון הקרבה ליעדים הללו, הם מתאימים גם לחופשות קצרות של סוף שבוע וגם לנופש משפחתי. ניתן למצוא למשל כרטיס טיסה לאתונה מנתב"ג עם חברת בלו בירד החל מ-240 דולר לכרטיס.

וויז איר, החברה ההונגרית ששבה לפעול לישראל וממנה בחודש אוגוסט, מחזקת את אחיזתה בארץ ומציעה חיבור למבחר רב של יעדים באירופה. בחברה כבר הודיעו על פתיחת קווים חדשים לוונציה ולסלוניקי במחירים שמתחילים בכמה מאות שקלים לכיוון. כמו כן, החברה מפעילה את הקווים ליעדים המבוקשים מנתב"ג לבודפשט, לונדון, נאפולי ועוד. החברה ההונגרית מבססת את עצמה כתחליף המרכזי לריינאייר עם אותה תפיסה של חברת לואו-קוסט שמפעילה קווים ליעדים רבים וטיסות בתדירות גבוהה, לצד כללי מטען נוקשים ותוספות בתשלום על שירותים נוספים. כרטיס טיסה מתל אביב ללונדון בחודש נובמבר מתחיל החל מ-288 דולרים.
"אי חזרתה של ריינאייר משאירה חלל גדול בשוק התעופה המקומי", אומר יוני וקסמן, משנה ליו"ר אופיר טורס. "זה רלוונטי במיוחד לנוסעים שהיו רגילים להזמין טיסות זמן רב מראש וליהנות ממחירים אטרקטיביים במיוחד. יחד עם זאת, החלופות שקמות בימים אלו, חברות ישראליות חדשות לצד וויז אייר וחברות ותיקות אחרות, מוכיחות שהשוק הישראלי נשאר דינמי ותחרותי. זו הזדמנות להמשיך ולספק לנוסעים הישראלים מגוון רחב של אפשרויות טיסה במחירים שמתאימים לכל כיס ובשירות שמבין את הצרכים הישראלים".

בשורה התחתונה, השוק הישראלי מאבד את אחת מחברות הלואו-קוסט הגדולות והמשפיעות בעולם, אך אינו נותר ללא חלופות ראויות וטובות. החברות הישראליות מציעות חיבור קרוב ונגיש, וויז אייר נכנסת חזק מאוד לתמונה אחרי חזרתה, והחברות המסורתיות משלימות את הפער. היתרון של מחירי ההזמנה המוקדמת ככל הנראה נעלם עם יציאתה של ריינאייר, אבל המגוון נשמר והישראלים עדיין יוכלו למצוא דרכים נוחות וזולות יחסית לצאת לחופשה הבאה באירופה עם חברות שתומכות בפעילות בנתב"ג וממשיכות לספק שירותים עבור התיירים הישראלים.
