ר', אשתו ובנו התינוק לא ישכחו הרבה זמן את מסע הטרטורים שעברו בעיר אילת. הכל התחיל כש-ר' הזמין לפני כשנה וחצי נופש במלון אמריקנה שבאילת דרך חברת 'ישראייר'. הוא שילם 998 שקלים עבור נופש של שלושה ימים כולל טיסה ועוד 120 שקל עבור הטסת בנו התינוק כבן חודש במטוס.

החופשה התחילה כמו שצריך, השלושה נחתו באילת והגיעו לבית המלון אמריקנה על מנת לבצע צ'ק אין אבל נאמר להם שהחדר שלהם עדיין לא פנוי. "עשינו צ'ק אין, השארנו את המזוודות במלון ויצאנו לטייל בעיר עד שהחדר יהיה מוכן. את החדר הזמנתי כמה שבועות לפני", סיפר ר'.

אחרי כשעתיים, בזמן שהמשפחה מטיילת בעיר התקשרו מהמלון ואמרו ל-ר' שיש בעיה. הוא חזר בבהילות וגילה שהחופשה שלו נהרסה. "המלון בתפוסה מלאה ואין לנו מקום עבורכם", הסבירה פקידת הקבלה ל-ר'. כפתרון למצב הוא הופנה למלון 'ויסטה', שם הופתע לגלות שהמלון בשיפוצים, הבריכה סגורה ושבמלון לא נערכו לעובדה שמדובר בבני זוג עם תינוק.

חוף באילת (צילום: dnaveh, Shutterstock)
הלכו להסתובב וגילו שאין להם מקום במלון | צילום: dnaveh, Shutterstock

ר', חזר פעם נוספת למלון אמריקנה כדי שימצאו לו פתרון הולם למצבו. פקיד הקבלה התקשר למנהל המלון בניסיון למצוא פתרון כזה, אבל לא נמצא כזה והמלון אף סירב להחזיר לו את כספו. בלית ברירה, ר', אשתו והתינוק ניסו במשך כמה שעות למצוא חדר בארבעה בתי מלון שונים בעיר ללא הצלחה. לבסוף הם מצאו חדר באחד מבתי המלון, עליו שילמו סכום של 2,085 שקלים, אך בגלל שזו הייתה שעת לילה מאוחרת והם ויתרו על ארוחת ערב. "הלכנו לישון רעבים ועייפים", טען ר'.

בתום הנופש פנה ר' כמה פעמים לישראייר כדי לקבל פיצוי והחזר כספי אך פניותיו לא נענו. ר' החליט להגיש תביעה נגד חברת ישראייר ומלון אמריקנה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב על סכום של 6,205 שקל. ישראייר מצדה הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה נגדה בנימוק שהיא רק משמשת כמתווכת וכי האחריות על המחדל נופל על מלון אמריקנה בלבד. לטענת ישראייר היא ביצעה את ההזמנה של ר', הכוללת חדר זוגי ומיטת תינוק וזאת אושרה על ידי המלון. לדבריה, ר' פנה אליה רק לאחר שחזר מאילת וכי אינה אחראית על רישום יתר במלון.

מלון אמריקנה טען בכתב ההגנה שהגיש כי ההזמנה כללה רק חדר זוגי  ולא חדר עם תינוק וכי הוסבר ל-ר' שהמלון בתפוסה מלאה ולא ניתן להקצות לו חדר אחר. לטענת המלון, הוצע לו להתארח במלון ויסטה ואכן הוא נסע לשם אבל לא טרח לעדכן אותם שוויתר עליו ומצא לו חדר במלון אחר. המלון ביקש לדחות את התביעה.

השופט דניאל הורביץ קבע בפסק הדין כי האחריות למחדל רובצת על מלון אמריקנה ולא על ישראייר. הוא דחה על הסף את טענות המלון לפיו ר' לא עשה מאמץ סביר למצוא מלון חלופי.

"סבור אני, לאור כלל הנסיבות, כי התובע עשה מאמץ סביר למצוא מקום חלופי ואין ל'האשים' אותו בכך. בסופו של דבר עלה בידו של התובע למצוא רק בית מלון חלופי בדרגה גבוהה יותר. כמו כן התרשמתי מעדותו של התובע כי לא הייתה לו כוונה לנצל את מחדלו של מלון אמריקנה ולשהות במלון חלופי יקר יותר בכוונת מכוון", ציין השופט. השופט הורה למלון לפצות את ר' בסכום של 2,600 שקל.

 >> לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש