שני זוגות מחיפה טסו לפני כשנה וחצי לחופשה בטנריף עם חברת התעופה הספרדית - איבריה. הם היו אמורים לטוס מנתב"ג למדריד ומשם בטיסת המשך לטנריף. שבע שעות טיסה בסך הכול. בפועל, הם נאלצו לעבור מסע מתיש.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש 

בהתחלה, הטיסה מנתב"ג יצאה באיחור של כחמש שעות. לאחר מכן, במקום לנחות במדריד הם נחתו באתונה בגלל שלטענת הצוות היה ירידה של לחץ השמן במטוס. הנוסעים המתינו באתונה עוד כמה שעות ולאחר מכן, במקום להמריא משם ישר למדריד, הטיסה נחתה בבלגרד בירת סרביה. לאחר המתנה של כשש שעות בסרביה, המטוס של איבריה המריא ונחת בווינה. רק אז, כעבור כחמש שעות, המטוס המריא ואכן נחת במדריד. 

"זה היה סיוט. הרסנו לנו את כל החופשה", קובלים הנוסעים לאחר המסע המפרך. "עשו לנו מסע כמו בטירונות. בילינו 36 שעות בשדות תעופה שונים ובהמתנות ארוכות לטיסה. איפה נשמע דבר כזה בעולם שטיסה של שבע שעות הופכת ל-36. עם חמש עצירות בבירות שונות באירופה בשיא הקור, בלי אוכל, בלי שתייה בלי הפנייה לבתי מלון".

כשחזרו לארץ, לאחר שהפסידו כמעט יומיים שלמים מהחופשה, ארבעת הנוסעים הגישו תביעה נגד חברת איבריה, בעזרתו של עו"ד רון סולן, לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה בגין המחדלים בדרך לחופשה.

איבריה מצדה הגישה כתב הגנה בו טענה כי התקלה במטוס הייתה בלתי צפויה, שמדובר בנסיבות מיוחדות וזהו כוח עליון שאין לה שליטה עליו.

הרשמת הבכירה, אילנה הדר, שדנה בתביעה, פסקה שלחברת איבריה לא עומדת הגנה וכי לא הובאה כל ראיה על ידי החברה שמוכיחה שהתקלה אכן היתה בגדר נסיבות מיוחדות. בעקבות כך, הרשמת פסקה כי איבריה תפצה את הנוסעים ב-20,200 שקלים, שהם 5,050 שקלים לכל נוסע.