נוסעת במטוס (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
"הרבה אנשים היו רוצים לדעת ולבחור מי אתם בטיסה" | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

טיסה יכולה להיות מענגת, אך לעיתים השהות הארוכה במטוס יכולה להפוך לחוויה קשה, והרבה תלוי בשכן שלכם למושב - תינוק יבבני, מוצ'ילר עמוס חוויות או אישה מבושמת. עד היום, בעת הזמנת כרטיס טיסה לא ניתן היה לקבל מידע על מי שישב לידכם בטיסה הקרובה. את זה באה SeatID לפתור.

"מה שאנחנו עושים זו פלטפורמה חברתית לטיסות ותיירות", אומר ערן סביר, מנכ"ל החברה. "אנחנו מוסיפים מידע מרשתות חברתיות לתהליך של קנייה של כרטיסי טיסה, חדרי מלון, אירועים, רכבות, אצטדיונים ועוד. אם נדבר רגע על טיסות - נגיד שאתה צריך לטוס מניו יורק לתל אביב. יש שני פרמטרים שחשובים למשתמש והם מחיר ולוח זמנים. אנחנו מוסיפים לזה עוד מימד שהוא סושיאל - זה יכול להשפיע עליך איזו טיסה לבחור".

לכל אתר תיירות שיטמיע SeatID לתוכו תתווסף חלונית קטנה בה הלקוח יוכל לבחור לעשות Login עם שם המתשמש שלו בפייסבוק או בלינקדאין, ומרגע זה יוכל לראות חברים שלו מהרשתות החברתיות שעשו גם הם Login והם יוכלו לראות אותו. השימוש הכי טבעי הוא של SeatID הוא באתרי חברות תעופה שמציגות בתהליך הרכישה Seat Map ומאפשרות לבחור מקום ישיבה. לקוחות SeatID יוכלו לבחור על יד מי לשבת.

>> עוד בערוץ החופש:

מהר לפני שייגמר: הצימרים והמלונות לפסח
תייר: "אני אוהב-שונא את הבלגן של ישראל"

המדריך: איפה ישנים, מטיילים ואוכלים בברצלונה?

מה לגבי פרטיות?

סביר: "לא לכולם זה מתאים, אבל הרבה אנשים כן היו רוצים לדעת ולבחור מי אתם בטיסה. אתה יכול לראות פרצוף מוכר או לחפש הזמנות עסקית, כמו למשל לקוח פוטנציאלי. בעצם הרעיון לחברה התחיל כאשר השותף שלי, בטיסה פנימית בארה"ב, שודרג למחלקת עסקים אבל לידו ישב איש מאד לא נעים, והטיסה הפכה לחוויה רעה. אז הוא חשב ואמר שעם הכלים החברתיים של היום זה לא חייב להיות ככה. בעיני זה קצת מוזר שהיום המידע הזה לא גלוי, למרות שיש אותו לחברות התעופה, ובעיני בעוד 5 שנים הסושיאל יתחבר עוד יותר לכל מה שאנחנו עושים, כולל תיירות".

ואיך זה רלוונטי להזמנת מלון?

"דמיין שאתה רוצה להזמין מלון במרכז בנגקוק בתקציב של עד 100 דולר ללילה. אתה מחפש באינטרט ומוצא עשרות כאלו. איך תבחר? אז אפשר ללכת ל- Tripadvisor (אתר מפורסם של המלצות מטיילים א"ז) אבל אלו המלצות של אנשים זרים. אם באתר של מלון יש חלונית SeatID ואתה עושה Login, אתה רואה חברים שלך ששהו שם בעבר ואתה יכול לפנות אליהם ולשאול אותם איך היה. זה נקרא social proofing. זה נותן תחושה הרבה יותר לקנות לילה במלון שהרבה מהחברים שלך ביקרו בו".

SeatID הוא מוצר שפונה ללקוח אבל הוא חינם עבורו לחלוטין. החברה משווקת את הפתרון לבתי מלון, חברות תעופה, אתרי הזמנת טיסות וכרטיסים וכדומה. המודל העסקי הוא תשלום חודשי, שמתחיל מעשרות דולרים בחודש. "המחיר החודשי נקבע לפי גודל האתר ומספר המבקרים שלו", מפרט סביר, "התמורה לאתרים ברורה. שילוב של SeatID מגדיל את ה- conversion rate (יחס ההמרה - היחס בין מי שנכנס לאתר למי שבסוף באמת מבצע רכישה א"ז). יש לנו 150 לקוחות בעולם כרגע. בארץ אנחנו עובדים עם קלאב-מד והוסטל אברהם בירושלים. לקוח שלנו הוא אחד מאתרי הכרטיסים הגדול ביותר באיטליה ועוד שתי חברות תעופה באפריקה. אנחנו נמצאים בתהליך עם כמה מחברות התעופה הגדולות בעולם".

חברת SeatID הוקמה בדצמבר 2011. באותו שנה ביקר בארץ סר ריצ'רד ברנסון, בין היתר הבעלים של חברת התעופה וירג'ין. ברנסון היא אורח של בזק בתערוכת האקספו שקיימה אז החברה, וסביר מיהר לקנות כרטיס לאירוע. "אחרי שהוא ירד מהבמה, חמקתי אל מאחורי הקלעים, שרקתי לעצמי והרגשתי כמו גנב", מספר סביר.  "בסוף ראיתי את ברנסון ודחפתי לו ליד פתק שכתבתי מראש על מי ומה אנחנו. הוא לחץ לי יד ואז המאבטחים הרחיקו אותי משם. אחר כך אפילו יצרו איתי קשר מוירג'ין אבל בינתיים הם עוד לא הצטרפו אלינו".

SeatID מעסיקה 3 עובדים ופועלת מהוד השרון. החברה גייסה עד כה 250 אלף דולר ממשקיעים פרטיים ונמצאת עכשיו בסבב גיוס נוסף מול משקיעים וקרנות. ב-2013 החברה זכתה להיכלל ברשימת ה- Cool Vendors הנחשבת של חברת המחקר גרטנר.

* הכתבה עלתה ב- The Marker

* סוכני הנסיעות נגד המלונאים: מעדיפים סוכנים
* מלון חדש יוקם בטבריה בהשקעה של 70 מיליון שקל

>> חופשה מההגדה: 10 צימרים פנויים לפסח