חברת הלואו קוסט האיסלנדית WOW, שהכריזה לפני זמן מה כי תחל להפעיל טיסות לישראל, מכריזה הבוקר (ב'), עם בואו של מייסד ומנכ"ל החברה סגולי מוגנסן לישראל, על בשורת המחירים שהיא מביאה עמה: טיסות ישירות מתל-אביב לרייקוויק בירת איסלנד מ-99 דולר לכיוון - וגולת הכותרת: טיסה מתל-אביב לארה"ב (עם עצירת ביניים של כשעתיים באיסלנד) במחיר התחלתי של 149 דולר לכיוון – למשל לניו-יורק (ניוארק), בוסטון, שיקגו, מונטריאול וטורנוטו; ומ-199 דולר ללוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ומיאמי.

ישראל היא היעד הראשון של החברה מחוץ לאירופה או לארה"ב, ולא במקרה: החברה מקבלת מענק שנתי של 750 אלף דולר ממשרד התיירות.

מוגנסן זכה פעמיים בתואר איש העסקים של השנה באיסלנד לאור הצלחותיו העסקיות ועם הקמת חברת הלואו קוסט לפני 5 שנים, שחרטה על דגלה מוצר שונה בנוף - טיסות לואו קוסט ליעדים טראנס-אטלנטיים מרייקוויק, כך שהחל בחודש ספטמבר עם הפעלת הקו - גם התייר הישראלי יוכל להמשיך בטיסות קונקשן מאיסלנד לארה"ב, למשל.

WOW הוקמה בשנת 2012 עם צי של שני מטוסים ותנועת נוסעים שעמדה על 111 אלף. 5 שנים אחרי כן צפויה החברה לסיים את שנת 2017 עם 17 מטוסים חדשים כולם בצי המטוסים שלה ועם תנועת נוסעים של 3 מיליון. מחזור הפעילות של WOW צמח מ-20 מיליון בשנת 2012 ל-290 מיליון דולר בשנת 2016, כשאת השנה הנוכחית היא מצפה לסיים עם מחזור של 500 מיליון דולר.

זהו ביקורו הראשון של מונגסן בישראל, שסיפר כי מאז שהיה ילד חלם להגיע לכאן. "כשהקמנו את החברה לפני 5 שנים, לא תיארתי לעצמי שנפעיל טיסות לתל-אביב, והנה זה קורה. המשימה שלנו היא לאפשר לכל אדם לטוס, בכך שאנחנו מציעים את המחירים הזולים ביותר.

wow air
Wow Air | צילום: יחסי ציבור

מחירים אטרקטיביים

"אף אחד לא מציע לנוסע הישראלי לטוס ב-149 דולר ליעדים בצפון אמריקה, ואנחנו גאים להביא את התחרות לישראל. אני מקווה שזה יאפשר גם להביא תיירים לכאן וגם ליותר ישראלים לנסוע. אני יודע שהנוסעים הישראלים טסים לרוב בטיסות ישירות, אבל אנחנו מציעים את הקו היעיל ביותר לקונקשן דרך איסלנד".

יעדים נוספים שהחברה שואפת לצרף לשורותיה כוללים את שנחאי, בייג'ין, טוקיו, ניו-דלהי ועוד. "לכל אלה נציע טיסות המשך מכלל היעדים", אומר מונגסן.

הטיסות מתל-אביב יופעלו באמצעות מטוס איירבוס 321 NEO, שיצטרף לצי של החברה בחודש יולי. הטיסות ימריאו בתדירות של 4 פעמים בשבוע בשעה 8:25 מתל-אביב, והן יימשכו 7 שעות עד לאיסלנד (שעת הגעה כ-13:30). טיסות ההמשך לארה"ב ממריאות כשעתיים לאחר מכן, כשיש אופציה לצאת למספר ימים באיסלנד ללא תוספת תשלום. משך הטיסה לצפון אמריקה היא כ-13 שעות נטו וכ-15 שעות כולל ההמתנה בשדה התעופה. הזמנות ניתן יהיה לבצע ממחר דרך אתר החברה.

יודגש כי המחירים האטרקטיביים שמציעה WOW אינם כוללים תוספות כמו מזוודה – תוספת של 40-50 דולר לכיוון. עוד יודגש כי מדובר במחיר התחלתי שמשתנה בהתאם למועד הטיסה.

"אנחנו מאמינים שאתה משלם עבור מה שאתם צורך", אומר מונגסן. "אם במחיר הטיסה כלולים כל השירותים - מי שלא לוקח מזוודה, ישלם יותר מדי. יש חיובי אקסטרה, זה נכון, אבל אנחנו מעודדים אנשים להביא עמם מזון למשל לטיסה או לצאת רק עם כבודת יד".

החברה מאפשרת גם הזמנת מושב מועדף (עם מקום עודף לרגליים). "יש לנו מודל תמחור שונה שמאפשר לבנות את החבילה בהתאם לצרכים. מי שגמיש במועד הטיסה יוכל תמיד למצוא מחירים מצוינים".

"האסטרטגיה שלנו היא להציע שירות טוב. אני נוסע הרבה בעולם, ואני תוהה למה לא כולם מחייכים. זה הרי לא עולה כסף לחייך", אומר מונגסן. "גם המחיר הזול הוא חשוב, וגם הדיוק בלוח הזמנים".

WOW מחזיקה בצי מטוסים חדיש שמאפשר לה חיסכון בדלק אשר מתורגם בין היתר למחירים הזולים. "אנחנו משלבים טכנולוגיה מתקדמת, גם של חברות ישראליות, יודעים לחסוך בהוצאות ובדלק, להציע שירות טוב ומחיר טוב וגם להרוויח", אמר מוגנסן, שמעריך כי הגעת החברה לישראל תחדד את התחרות לא רק בשורת המחיר אלא גם בשירות, כפי שהיה בשווקים אחרים אליהם הגיע החברה.

כ"ץ: השירות ישתפר

שר התחבורה ישראל כ"ץ, שנכח הבוקר במסיבת העיתונאים של WOW, אמר כי הקו מתל-אביב לארה"ב דורש תחרות. "אני מצפה שבעקבות הגברת התחרות השירות ישתפר, כפי שקרה בקווים ליעדים אחרים", אמר כ"ץ, תוך שהוא שם את הדגש על טיסות ההמשך האטרקטיביות לארה"ב.

לדבריו, "לעובדה שעוד חברת תעופה ממדינה נוספת מגיעה לכאן יש מסר מדיני, כלכלי ותעופתי. אנחנו נמצאים 5 שנים אחרי הסכם 'השמיים הפתוחים', ואפשר להגיד שמדובר במהפכה עולמית שגם איפשרה לחברות הישראליות תחרות הוגנת, שלפי הדוחות שלהן רואים שהן גם מרוויחות מאז ההסכם".

כ"ץ התייחס גם להוזלת מחירי המוניות בשיעור של כ-30% בהתאם למכרז שבו זכו GETT והדר, באומרו כי מדובר בהורדת יוקר המחיה - "גם ב'שמיים הפתוחים' וגם בשירות המוניות וגם מחירי מוצרי היסוד בנתב"ג".

עוד ציין כ"ץ כי הוא מצפה לבואן של חברות תעופה נוספות, בהן אייר אינדיה שכבר הכריזה על המהלך וחברות נוספות, כולל חברת תעופה תאילנדית בעקבות חתימת הסכם הסחר בין שתי המדינות.