גם אתם חולמים להגיע יום אחד לשדה התעופה ולגלות ששדרגו אתכם בחינם למחלקת העסקים? גם אנחנו. זה בדיוק מה שקרה ל-ד', תושב ראשון לציון, שטס לפני כחצי שנה בטיסת אל על מבוקרשט לתל אביב ובגלל רישום יתר הוא שודרג על ידי צוות החברה למחלקת עסקים ללא תוספת במחיר. מכאן הסיפור הזה הפך להיות מוזר.

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש

אם חשבתם ש-ד' יודה על מזלו הגדול טעיתם. לטענתו צוות הדיילים הפלה אותו לרעה והשפיל אותו כאשר הגיש לו אוכל ברמה של מחלקת תיירים ולא מחלקת עסקים. לדבריו, במהלך הטיסה הדיילת חילקה תפריטים לכלל נוסעי מחלקת העסקים, אבל היא פשוט התעלמה ממנו והמשיכה הלאה. בעוד הנוסעים במחלקת עסקים קיבלו אוכל גורמה והדיילות ערכו להם את השולחנות, הוא קיבל אוכל ברמה ירודה ביותר, לטענתו.

דיילת מחלקת שתייה (צילום: withGod, Shutterstock)
טען שקיבל אוכל ברמה בינונית | צילום: withGod, Shutterstock

כאשר ד' העיר לאחת הדיילות על כך שהוא לא קיבל ארוחה של מחלקת עסקים היא הטיחה בפניו בקול רם שאין מספיק ארוחות לכל הנוסעים במחלקה ובגלל שהוא שודרג ולא חויב לשלם תוספת מחיר הוא יקבל ארוחה של מחלקת תיירים. "חשתי מושפל ומופלה ולכן החלטתי שלא לאכול בגלל את הארוחה", אמר ד'. לטענתו, הוא ציין על גבי טופס תלונה את מה שעבר עליו אבל הדיילת לא שלשלה אותו לתיבת התלונות.

"אחת הנוסעות העירה את תשומת לבי שהדיילת לא הכניסה את התלונה שלי לתיבה אז החלטתי שוב למלא את הטופס ולהכניס אותו בעצמי לתיבה", ציין ד'.

ד' החליט להגיש תביעה נגד אל על לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון ודרש פיצוי של 21 אלף שקלים. בכתב התביעה טען בין השאר, כי מנהלת השירות בטיסה דיברה אליו בגסות על שאינו מרוצה מרמת האוכל והוא חש מושפל.

אל על הגישה כתב הגנה בו ביקשה לדחות את התביעה של ד'. לטענת החברה ד' שודרג למחלקת עסקים ללא תוספת מחיר וסופקו לו שירותים איכותיים מאוד מבלי לשלם שקל. כמומ כן, במעמד השדרוג נאמר לו שהוא יקבל אוכל ברמה של מחלקת תיירים דבר שתועד על גבי טופס.

השופטת, שרית זמיר שדנה בתביעה החליטה לקבל את גרסת אל על ולחייב את ד' בהוצאות משפט בסכום של 2,000 שקלים בנימוק שסכום התביעה שלו מופרז למדי ואין שום הצדקה לפסוק לו פיצוי.

השופטת ציינה, כי במעמד השדרוג נאמר ל-ד' מפורשות שהוא לא יקבל אוכל של מחלקת עסקים ולכן לא הופלה לרעה, שכן את שאר השירותים במחלקה הוא קיבל: נוחות, מערכות בידור, שקט, יחס אישי, עיתונים ומגזינים. כמו כן, השופטת הדגישה שצוות הטיסה לא השפיל את ד' והדיילות עשו הכול כדי להעניק לו שירות טוב אבל הוא זה שהחליט לא לאכול את ארוחת הצהרים וסירב לאפשר לערוך לו את השולחן בגלל ענייני כבוד.