mako
פרסומת

משבר תיירות בתאילנד: צניחה במספר המבקרים - המלונאים מזהירים מקריסה

לאחר שנים של שיאים בתנועת המבקרים, תעשיית התיירות בתאילנד ניצבת בפני משבר חריף עם צפי לירידה של כ-9 אחוזים במספר התיירים בשנת 2025 והכנסות שיצנחו ב-4.5 אחוזים. נתוני תפוסה נמוכים, קיצור משך השהות ועלייה בעלויות התפעול דוחפים מאות מלונות לסכנת סגירה, בעוד המדינה מנסה לבלום את ההידרדרות בצעדים חירום חסרי תקדים

דניאל ארזי
פורסם: | עודכן:
נמל תעופה וחוף תאילנד
צילום: shutterstock
הקישור הועתק

תאילנד היא אחד מיעדי התיירות הפופולריים בעולם, אך היא חווה בימים אלה משבר עמוק בתעשיית התיירות, מהחמורים שידעה בעשור האחרון. לפי דיווחים מהמדינה, מספר התיירים הנכנסים צפוי לצנוח בשנת 2025 בכ-9 אחוזים, והכנסות הענף יירדו ב-4.5 אחוזים. מלונאים מזהירים מקריסה מסיבית, והמדינה מנסה לבלום את המגמה בעזרת צעדי חירום.

לפי נתונים שפורסמו בפורטל התאילנדי Der Farang, בשנת 2025 צפויים לבקר בתאילנד כ-32.2 מיליון תיירים בלבד, ירידה של שלושה מיליון תיירים לעומת השנה הקודמת. אך הבעיה אינה רק במספרים: גם משך השהייה הממוצע של התיירים ירד לראשונה מתחת לשבעה ימים, מה שמקשה עוד יותר על מגזר המלונאות. תפוסת המלונות, שעמדה בחודשים ינואר עד יולי על כ-71 אחוז, צפויה לרדת עד סוף השנה אל מתחת לרף הפסיכולוגי של 70 אחוז, לרמה של 69 אחוז בלבד.

חוף פוקט תאילנד
הרבה פחות תיירים הגיעו השנה, ובענף התיירות והמלונאות חוששים. תאילנד | צילום: DoublePHOTO studio, shutterstock


כדי להתמודד עם הירידה בתפוסה, המלונות נאלצים להוריד מחירים, מהלך שמסב נזק נוסף להכנסותיהם. על פי ההערכות, מחירי הלינה ירדו בכ-5 אחוזים במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה, וצפויה ירידה נוספת של 4 אחוזים עד סוף השנה.

פרסומת

בו בזמן, ההוצאות התפעוליות הולכות וגדלות: עליות בשכר העובדים, מחירי האנרגיה והאוכל בשל האינפלציה המקומית. כל אלה מכבידות מאוד על המלונות, ובעיקר על הקטנים והבינוניים שבהם. בענף מזהירים כי מאות, אם לא אלפי בתי מלון עלולים להיסגר אם המגמה תימשך. תחום נוסף שנפגע קשה הוא תיירות הכנסים והאירועים העסקיים, שם נרשמה צניחה של 13 אחוז בהכנסות במחצית הראשונה של השנה.

כפי שדווח לפני כשבועיים, משרד התיירות והספורט התאילנדי לא נשאר אדיש ומנסה לבלום את ההידרדרות. בין הצעדים שננקטים: הקלה בהליכי הוויזה, קמפיינים שיווקיים נרחבים ובעיקר ניסיון לחזק את התיירות המקומית. במרכז היוזמות: חלוקת כ-200 אלף כרטיסי טיסה פנימיים חינם לתיירים מחו"ל, במטרה לעודד המשך טיול בתוך המדינה והארכת השהות. עם זאת, לא ברור אם הצעדים הללו יספיקו כדי לבלום את המגמה השלילית ולשקם את מעמדה של תאילנד כיעד מוביל בעולם.