לא מומלצת: חברת התעופה פינאייר היא הגרועה ביותר באירופה
מדד Flightright לשנת 2025 חושף כשל חמור בשירותי התעופה של אירופה עם ציונים נמוכים במיוחד לחברות מובילות. פינאייר, חברת הדגל של פינלנד, דורגה במקום האחרון מבין 20 חברות התעופה הגדולות ביבשת, בשל עיכובים חוזרים, ביטולים ופיצויים חלקיים. לצידה, בתחתית הרשימה, ניצבות גם חברות הלואו קוסט ריינאייר ו-וולינג


נוסעים ברחבי אירופה מצפים ליותר מתעריפים נוחים בעת הזמנת טיסות: הם דורשים אמינות, פיצוי בזמן ושירות לקוחות אמין. עם זאת, מדד Flightright לשנת 2025 מצייר תמונה מדאיגה של חברות התעופה הגדולות באירופה, וחושף פערים משמעותיים בתחומים מרכזיים אלה.
על פי ההערכה המקיפה, מבין 20 חברות התעופה הגדולות באירופה, פינאייר, חברת התעופה הלאומית של פילנד מדורגת כגרועה ביותר באירופה עם ציון כולל של 2.48 מתוך 5 כוכבים. תוצאה מאכזבת זו נובעת בעיקר מדירוג האמינות הנמוך של חברת התעופה: רק 1.5 כוכבים עבור דייקנות, כשהיא סובלת מעיכובים וביטולים תכופים. תשלומי פיצויים, גורם חשוב לנוסעים, גם הם מפגרים מאחור, כאשר פינאייר קיבלה דירוג בינוני של 3 כוכבים. רק שתי חברות תעופה, חברות הלואו קוסט וולינג וריינאייר, הציגו ביצועים גרועים יותר בקטגוריה זו, כל אחת עם דירוג של 2 כוכבים בלבד.

מומחית Flightright, פייזה טורקון, אומרת כי "זה כבר לא נכון שחברות תעופה זולות מטבען מציגות ביצועים גרועים יותר מחברות תעופה פרימיום. פינאייר, חברת תעופה פרימיום, נמצאת בתחתית הדירוג ממש לצד ריינאייר ו-וולינג. זה מראה שמחיר הכרטיס לא בהכרח שווה ערך לאיכות".
בצד החיובי, דיסקבר איירליינס מובילה את הדירוג עם ציון כולל של 3.33 כוכבים, ובולטת בזכות נוהלי התשלום המופתיים שלה. חברת התעופה זכתה ב-5 כוכבים מלאים עבור תשלומי פיצויים מהירים וישירים, מה שמדגיש את המחויבות לזכויות הלקוח. יורוווינגס (3.32 כוכבים) ואיבריה (3.25 כוכבים) גם הן הציגו ביצועים טובים, כאשר איבריה זכתה לשבחים במיוחד על דייקנותה, וקיבלה ציון מרשים של 4.5 כוכבים על אמינות.

עם זאת, נוהלי הפיצויים נותרו נקודת התורפה של חברות תעופה רבות. מלבד הדירוגים הנמוכים של וולינג וריינאייר, חברות תעופה גדולות כמו טורקיש איירליינס קיבלו גם הן ציון נמוך, בעוד לופטהנזה ובריטיש איירווייז קיבלו ציון בינוני של 3 כוכבים. "למרות שהתנהלות התשלומים השתפרה מעט בהשוואה לשנה שעברה, האמינות עדיין לוקה בחסר. נוסעים ממתינים לעתים קרובות חודשים או אפילו שנים כדי לקבל פיצוי", מציינת טורקון.
שביעות רצון הלקוחות מציירת תמונה קודרת גם היא. אף חברת תעופה לא הצליחה להשיג ציון גבוה יותר מ-3 כוכבים. בריטיש איירווייז מובילה בקטגוריה זו עם 3.15 כוכבים, ואחריה אוסטריאן איירליינס עם 3.07 כוכבים. מצד שני, איזי ג'ט ו-SAS מתקשות, עם קצת יותר מ-2 כוכבים.
מדד Flightright 2025 ניתח נתונים של טיסות לצד משובי נוסעים, תוך הערכת קריטריונים כגון נגישות, זמני תגובה ותמיכה לנוסעים במהלך שיבושים. התוצאות מדגישות בבירור צורך דחוף של חברות תעופה לשפר לא רק את התמחור אלא גם את האמינות, הפיצוי ואיכות השירות כדי לעמוד בציפיות.
חברות התעופה הגרועות ביותר באירופה:
- פינאייר: 2.48 כוכבים
- וולינג: 2.52 כוכבים
- ריינאייר: 2.58 כוכבים
- איזי ג'ט: 2.68 כוכבים
- KLM: 2.72 כוכבים
- בריטיש איירווייז: 2.72 כוכבים
- וויז אייר: 2.72 כוכבים
- קונדור: 2.72 כוכבים
- סוויס: 2.76 כוכבים
- טורקיש איירליינס: 2.80 כוכבים
- SAS: 2.85 כוכבים