הרס ביחידת נופש באיטליה (צילום: מתוך דף הפייסבוק)
עזבו מוקדם בבוקר בלי לעשות צ'ק אאוט. יחידת הנופש באיטליה | צילום: מתוך דף הפייסבוק
בשנים האחרונות אנחנו עדים יותר ויותר לסיפורים על מעלליו של הישראלי המכוער שמטביע את חותמו בבתי מלון ובכפרי נופש וגורם נזק תדמיתי למדינת ישראל. הבוקר העלה יאיר די קסטרו, מנכ"ל חברת "סולו איטליה" המתמחה בטיולים קבוצתיים וליחידים לאיטליה תמונות לא מחמיאות על מעללי ישראליים שבילו ביחידת נופש בגראנדה שבצפון איטליה.

עוד ב-mako חופש:

הרסו וברחו

לדברי די קסטרו, הוא קיבל  טלפון ממנכ"ל של אחד מכפרי הנופש בו בילתה משפחה מישראל ושיגר אליו תמונות של הרס שהותירו אחריהם בני המשפחה. "הבוקר יצר איתי קשר מנכ"ל אחד מכפרי הנופש בצפון איטליה ושלח לי תמונות", הוא כתב בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו. "ככה השאירה משפחה ישראלית את יחידת הנופש שלה באגם גראנדה. עם סגולה אנחנו... עזבו את היחידה על הבוקר, בשקט בשקט מבלי לעשות צ'ק אאוט מסודר כמקובל. ואחרי זה לא מבינים למה לא רוצים אותנו כתיירים, אבל בטוח  נאשים אותם באנטישמיות". גולשים רבים הגיבו לפוסט ולתמונות  וגינו את המעשה. 

הרס ביחידת נופש באיטליה 1 (צילום: מתוך דף הפייסבוק)
נזק של 500 אירו | צילום: מתוך דף הפייסבוק

די קסטרו, שחברת התיירות שבבעלותו מתמחה בטיולים מאורגנים וליחידים לאיטליה טוען, כי זה לא המקרה הראשון בו נתקל בהתנהגות ברברית של מטיילים ישראלים באיטליה, שהסבו לו נזקים כספיים. "זה קורה בדרך כלל בקבוצות מאורגנות", אמר היום בראיון ל-mako. "מגיעים ישראליים למלונות שאין בהם אוכל כשר, מביאים אוכל לחדר, את הזבל לא זורקים. את מוצרי המיני בר זורקים כדי להכניס את האוכל שקנו או הביאו מהארץ. היו מיקרים של ישראליים שאיחסנו בצימרים בצפון איטליה את שקיות הזבל בארונות בגדים בגלל שהתעצלו ללכת כמה דקות כדי לזרוק לפח הזבל.

"יש גם תיירים ישראליים שפותחים שולחנות בלובי בבתי מלון ומפצחים גרעינים ושותים בירות ומשאירים לכלוך במקום, מעשנים בחדרי המלונות בניגוד לנהלים, צועקים בארוחות בוקר על עובדי המלונות למה אין ירקות או עגבניות. או מגיעים בקבוצות למסעדות ומתנהגים בצורה לא יפה.  זה עושה לנו שם לא טוב. פוגע בעסקים", טוען די קסטרו.

הרס ביחידת נופש באיטליה 2 (צילום: מתוך דף הפייסבוק)
"ואחרי זה לא מבינים למה לא רוצים אותנו כתיירים" | צילום: מתוך דף הפייסבוק

לטענתו, הישראלים מרגע רכישת חבילת הנופש חושבים שמגיעים להם הכול ומתנהגים בחו"ל כמו שהם מתנהגים בארץ. "הם חושבים שמגיעים להם הכול אז הם מתנהגים כאילו שהם בארץ. יש מלונאים ובעלי מסעדות שלא מוכנים לשמוע על התייר הישראלי בגלל שהוא גורם להם נזק", ציין די קסטרו.

על המקרה האחרון סיפר די קסטרו, כי מדובר בנזק של כ-500 אירו שהוא אמור לשלם לבעלים של המקום. "הצלחתי לאתר את אב המשפחה שהיה בצימר והוא התחייב לשלם את הנזק והתנצל על מה שקרה. מקרים כאלה פוגעים בענף התיירות והתייר הישראלי לא מבין את זה".