mako
פרסומת

בוקינג משעה את המלון שסירב לארח ישראלים: "לא נסבול אפליה מכל סוג שהוא"

חברת בוקינג פתחה בחקירה ומחקה מהאתר עד להודעה חדשה את מלון P43 Sicilian Suites בעיר רגוזה, לאחר שנחשף ב-mako כי בעלי המקום סירב לארח תיירים מישראל בשל עמדות פוליטיות. ההשעיה, שעלולה לחסום את בית העסק מהאתר לצמיתות, מהווה פגיעה כלכלית קשה למלון ולהוביל להסרתו גם מפלטפורמות נוספות

אסף וקנין
פורסם: | עודכן:
מלון בסיציליה סירב לארח ישראלים
צילום: Pani Garmyder, shutterstock
הקישור הועתק

בעקבות חשיפת mako, בחברת בוקינג הודיעו כי נפתחה חקירת האירוע שבו ישראלים סורבו להגיע למלון P43 Sicilian Suites ברגוזה שבסיציליה לאחר שביצעו הזמנה למקום. כעת המלון למעשה לא מופיע באתר הפופולרי ולא ניתן לבצע הזמנות חדשות.

הסרה של בית מלון מאתר בוקינג לא רק גורמת לאובדן הכנסות מיידי מהזמנות עתידיות, אלא גם פוגעת קשות במוניטין של הנכס ובדירוג שלו בפלטפורמה, כאשר באירופה בוקינג לבדה מחזיקה בנתח שוק של כ-70 אחוז משוק הזמנות המלונות המקוונות, מה שהופך אותה לשחקן המרכזי ביותר בענף. ברוב המקרים, הסרה כזו תהיה לצמיתות, ותמנע מבעלי הנכס לפרסם אותו מחדש תחת אותו שם או באותו חשבון.

מלון הוסר מבוקינג
מי שירצה להזמין לילה לא יכול לעשות זאת דרך בוקינג יותר

ההסרה מבוקינג יכולה להשפיע גם על פלטפורמות אחרות, כיוון שלעתים קרובות פלטפורמות שונות משתפות מידע על אירועים חריגים או על דירוגים נמוכים במיוחד. כך, בעל הנכס עלול למצוא את עצמו מתקשה לפרסם את הנכס גם באתרים כמו Airbnb או Expedia. הדבר מותיר אותו עם מעט מאוד אפשרויות להשכיר את הנכס לתיירים, ומכריח אותו למצוא דרכים חלופיות לשיווק, למשל באמצעות אתר אינטרנט עצמאי או פרסום ברשתות חברתית. במקרים מסוימים, בעל הנכס ייאלץ לשקול הסבה של הנכס, למשל מהשכרה לטווח קצר להשכרה לטווח ארוך, או שינוי לחלוטין של השם ואפילו מכירתו לבעלים חדשים.

יוליה שריץ, תושבת ראשון לציון, סיפרה כי לאחר שהזמינה שני חדרים בבית מלון כחלק מחופשה יחד עם בעלה וזוג חברים נוסף בסוף ספטמבר, היא קיבלה הודעה ממקום האירוח ובה נכתב: "אנחנו מודאגים מאוד ממה שקורה בעזה, לכן אם את חושבת שהממשלה שלך פועלת כראוי, אנא בטלי את הזמנתך אלינו והזמיני מקום אחר. אך אם גם את מזועזעת מהאירועים בשנתיים האחרונות, נשמח לקבל את פנייך לשהייה נעימה".

"הופתעתי לקבל את ההודעה הזאת בגלל שמעולם לא קרה לי דבר כזה", שיתפה יוליה. "הזמנתי עוד חמישה בתי מלון בסיציליה וכל ההזמנות אושרו בלי שום בעיה. רתחתי על התשובה שלהם, אבל החלטתי לא להשיב ולפעול בחוכמה ולפנות לשירות הלקוחות של בוקינג". במקביל למייל של יוליה, נציגי החברה בארץ פנו למקביליהם בחו"ל בדרישה לבירור המקרה. גם שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו, פנה לבוקינג ודרש להסיר את המלון מאתר החברה.

פרסומת
ההודעה מטעם המלון ששלחה ליוליה
מבוקינג נמסר בתגובה: "בוקינג איננה סובלת אפליה מכל סוג שהוא, ובמקרה הנדיר בו החברה מקבלת התראה על התנהגות מפלה מצד נכס, היא חוקרת זאת באופן מיידי. נכס זה מושעה כעת מפלטפורמת ההזמנות של החברה".