בשנת 2018 חברת סינגפור איירליינס ביצעה לראשונה טיסה ישירה לניו יורק ובכך שברה את השיא לטיסה הארוכה בעולם - כמעט 17 אלף קילומטרים, שלוקחים מעל 18 שעות. 

בעקבות נגיף הקורונה, הקו המבוקש הושבת בחודש מרץ וכעת הודיעו בחברה שהוא עומד לחזור בתחילת חודש נובמבר, עם שינוי אחד קטן אך משמעותי - במקום לנחות בשדה התעופה ניוארק, הטיסה תנחת כעת בשדה התעופה JFK שבתפוח הגדול. השינוי הזה יוסיף עוד כ-5 ק"מ שיישברו את כאמור השיא.

הסיבה לשינוי שדה התעופה נובע מנוחות, היות ששדה התעופה JFK עובד במתכונת יותר מלאה מאשר ניוארק, דבר שיאפשר לחברת התעופה לנחות בו ולבצע גם שירותי משלוחים. אגב, עדיין לא לגמרי ברור מי יהיו הנוסעים שישתמשו בקו הזה כרגע היות ולסינגפור לא ניתן להיכנס בצורה חופשית ובניו יורק נגיף הקורונה עדיין משתולל.

סינגפור איירליינס (צילום: אביב בצון)
אחת מחברות התעופה הטובות בעולם. סינגפור איירליינס | צילום: אביב בצון

נכון לעכשיו, הטיסה תפעל שלוש פעמים בשבוע, באמצעות מטוס איירבוס A350-900 עם 187 מושבי תיירים, 24 מושבי  פרימיום ו-42 מושבים במחלקת העסקים.


בשנים האחרונות, המלחמה על מי תהיה החברה שמפעילה את הטיסה הארוכה ביותר מעסיקה לא מעט חבכרות תעופה. הקו לפני שנתיים, הקו בין סינגפור לניו יורק הדיח את קו הטיסה בין דוחא לאוקלנד שבניו-זילד, עם חברת התעופה קאטאר איירווייז.

בנוסף, לפני שנה חברת קוואנטס האוסטרלית ביצעה מספר טיסות מבחן בין אוטרליה לניו יורק, שלקחו כ-20 שעות. חוקרים ומדענים רפואיים שהיו על המטוס ניסו לבחון בזמן אמת את השפעותיה על הטסים במטרה לפתח פתרונות חדשים לבעיית הג'ט לג. היות והקו לא הפך לסדיר ורק היה בשלב הניסוי, הוא לא נחשב ככזה ששבר את השיא, אך בסינגפור איירליינס כבר יודעים שזמנם קצוב.

אגב, הטיסה הסדירה הארוכה מישראל היא זו שבין תל אביב ללוס אנג'לס והיא נמשכת כ-15 שעות. בזמן הקורונה החברה גם טסה לאוסטרליה באופן חד פעמי במשך 17 שעות ו-40 דקות.