"זו מחווה נחמדה": המטוס התרסק - החברה מציעה 30 אלף דולרים לכל נוסע
שבוע אחרי שמטוס עם 76 נוסעים של דלתא איירליינס התרסק בנמל התעופה בטורונטו, חברת התעופה מציעה לכל אחד מהנוסעים פיצוי של 30 אלף דולרים. "אין באמת סיבה לא להסכים לקבל את הפיצוי. זו מחווה נחמדה, גם מבחינת יחסי ציבור"


לפני כשבוע מטוס של חברת דלתא איירליינס, ממיניאפוליס לטורונטו, התרסק והתהפך בזמן הנחיתה בנמל התעופה הקנדי. 76 הנוסעים ו-4 אנשי הצוות יצאו עם פציעות קלות בלבד וכולם כבר שוחררו מבית החולים. למרות זאת, חברת התעופה מציעה כעת לכל אחד מהנוסעים פיצוי של 30 אלף דולרים.
על פי דובר החברה, הפיצוי הראשוני לא סותר את הזכות של הנוסעים להגיש תביעה בשל רשלנות נגד החברה, והפיצוי נועד להוות תשלום ראשונים על האירועים. אם כל הנוסעים ייבחרו לקחת את הפיצוי שהוצע להם, החברה תשלם כעת כ- 2.3 מיליון דולרים בסך הכל.
לדברי תומס א. דמטריו, שותף בפירמת עורכי הדין Corboy & Demetrio, המתמחה בנזקי גוף של תובעים "אין באמת סיבה לא להסכים לקבל את הפיצוי. זו מחווה נחמדה, גם מבחינת יחסי ציבור, מטעם דלתא, לעזור לאנשים שעשויים להזדקק לסיוע מיידי מבחינה כלכלית". גם ארין אפלבאום, שותפה ב-Kreindler, משרד עורכי דין המתמחה בדיני תאונות תעופה, טוענת ש"תשלום ראשוני הוא סטנדרטי עבור אירוע כמו זה".
כאמור, נוסע שירצה בהמשך לתבוע את חברת התעופה יוכל לעשות זאת, כאשר אמנת מונטריאול קובעת שיש להגיש תביעה כזו עד שנתיים לאחר האירוע. במקרה שזה יקרה, הנוסעים יהיו זכאים לפיצוי של עד 200 אלף דולרים, גם במקרה שימצא שחברת התעופה לא התרשלה.
"יש מספיק זמן לחכות ולראות איך פציעות מתפתחות ולאן הדברים ילכו עבור הנוסעים שהיו בתאונה", אומרת אפלבאום, ומוסיפה: "אני מאמינה שרוב התיקים ייפתרו מחוץ לבית המשפט תוך כ-12 חודשים עד 18 חודשים ולפני כל תביעה משפטית".