כשזה נוגע לביקורות שליליות ברשת, בעלי מלון יודעים שביקורת שלילית אחת מספיקה כדי להרחיק מהמלון לא מעט מבקרים. זאת כנראה הסיבה שבמלון Union Street Guest House שבניו יורק החליט להחתים זוגות שהגיעו להתחתן במקום על קנס עתידי על סך 500 דולר על כל ביקורת שלילית שתיכתב ברשת על ידי אורחיהם.

>> עוד בחופש:

עצרו: מעשי הנוכלות הנפוצים בעולם
אזהרת מסע: המקומות הכי מסוכנים לישראלים

בית המלון Union Street Guest House כתב במדיניות שלו שפורסמה באתר המלון (ומאז שונתה), "בבקשה תדעו שלמרות העובדה שזוגות מתחתנים אוהבים את בית האירוח שלנו, החברים ובני המשפחה שלכם אולי לא יאהבו אותם. אם הזמנתם את בית האירוח עבור החתונה שלכם או כל אירוע מסוג שהוא ונתתם מקדמה כלשהי יהיה קנס בסך 500 דולר שינוכה מהמקדמה שלכם עבור כל ביקורת שלילית שתכתב בכל אתר אינטרנט על ידי מישהו מהאורחים שלכם".

עם זאת, טרם הסרת הסעיף על הקנס מהמדיניות שלו, המלון כתב שיחזיר כספים מהקנס למי שידאג שהביקורות השליליות יוסרו מהרשת. בתגובה לביקורות השליליות כתבו בעלי המלון על פי הדיווח של Page Six, "אלו שטויות זדוניות" ו"הם המציאו את הכל". בתגובה לביקורת שהתלוננה על יחס לא מנומס בגלל בקשה לקבל דלי עם קרח, בעל המלון כתב חזרה, "אני יודע שאתם רציתם להסתובב ולהשתכר במשך יומיים שלמים וזה בסדר. אני ממש ממש מצטער שהגעתם לפה בקיץ כשהיו פה 40 מעלות חום. אני כל כך מצטער שמכונת הקרח והמקרר לא היו נגישים". נשמע לכם כמו התנצלות כנה? לנו פחות.

התגובות: "אם אתם לא רוצים ביקורות שליליות תספקו שירות מדהים"

נראה שההימנעות מביקורות שליליות ברשת בצורת איומים בקנסות יצרה את האפקט ההפוך לחלוטין עבור בעלי המלון, שהותקפו בעמוד הפייסבוק שלהם ובאתר ביקורות המלון Yelp. "אם אתם לא רוצים ביקורות שליליות תספקו שירות מדהים", כתב מרטי בי משיקגו ב-Yelp, שם המלון זכה לדירוג של 1 מתוך 5. "זה שיש לכם מדיניות שקונסת אנשים על כך שהם מביעים את דעתם זה לא יאומן. האינטרנט לא נשלט על ידי הארגון שלכם. כל אורח שמוכן להישאר במקום עם המדיניות הזו או לא מודע אליה או מטומטם".