אחת ההתלבטויות הכי גדולות בטיסה היא האם לשבת ליד החלון או במעבר. לכל אחת מהאופציות הללו יש לא מעט יתרונות וחסרונות ואין על כך תשובה ברורה. יחד עם זאת, יש דבר אחד שכולם מסכימים עליו - המושב האמצעי הוא האופציה הגרועה מכולן. 

מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako

עיצוב חדשני שהוצג לאחרונה בעולם מנסה לתת מענה בדיוק לבעיה הזו ולכך שאנשים פשוט לא נהנים מחוויית הטיסה אם מושיבים אותם בכיסא האמצעי. הרעיון בעיצוב החדש, שעוצב על ידי Molon Labe Seating, הוא להעניק למי שיושב באמצע השורה כמה יתרונות על פני אלה שיושבים מצדדיו, דבר שלא היה עד עכשיו. 

דבר ראשון, בעיצוב החדש הכיסא יהיה רחב בשני אינץ' לכל כיוון ובארבע אינץ' בסך הכל. כך, בזמן שהמושבים הצדדיים יסתפקו בממוצע של 18 אינץ', מי שישב באמצע יזכה במושב מרווח יותר של 21 אינץ'. בנוסף, הכיסא האמצעי יהיה ממוקם קצת למטה ואחורה משני הכיסאות שמצדדיו במטרה לתת מענה לצפיפות ומקום נוסף לשים בו את הידיים (הידיות יהיו בשני גבהים שונים). בכל הנוגע למרווח ברגליים מקדימה, לא יהיה כל שינוי, היות וכל הכיסאות האמצעיים יזוזו קצת אחורה. הכיסא היחיד שאולי ירוויח, זה הכיסא בשורה הראשונה, שגם ככה לרוב נהנה ממרווח רגליים גדול יותר.

הפיתוח החדש כבר קיבל אישור מה-FAA (משרד התעופה האמריקאי) וכל שורה כזו של שלושה כיסאות תעלה לחברות התעופה כ-6,000 דולר. מנכ"ל חברת Molon Labe Seating, הנק סקוט, כבר טוען שחברות תעופה שונות הזמינו ממנו את המוצר החדש והמהפכני (אך סירב לתת שמות) ושבקרוב נראה את המושבים החדשים ממלאים לא מעט מטוסים.

כסא אמצעי במטוס (צילום: יוטיוב)
הכיסא יהיה נמוך יותר ורחב יותר | צילום: יוטיוב

כסא אמצעי במטוס (צילום: יוטיוב)
כסא אמצעי במטוס | צילום: יוטיוב

"הקמנו את החברה הזו בדיוק מהסיבות הללו. רצינו למצוא פתרונות שיגרמו לאנשים להתבאס פחות מטיסות ולתת להם עוד מקום", אומר סקוט. "בכל הקשור לכיסא האמצעי, הבנו שהגודל שלו כרגע לא מתאים ושצריך למצוא פתרון". בחברה מאמינים שממש בקרוב אנשים יתחילו לריב על מי יקבל את המושב שהיה לא רצוי עד היום.