מחדל ענק: הצוות לא סייע - הנוסע נשאר נכה לכל החיים
בית המשפט בקליפורניה חייב את ענקית התעופה, אמריקן איירליינס, לשלם פיצוי של 9.6 מיליון דולר לנוסע, לאחר שנקבע כי צוות הטיסה התרשל בטיפול לאחר שלקה בשבץ מוחי חמור במהלך טיסה ממיאמי למדריד. מכתב התביעה עולה כי למרות התרעות חוזרות מצד אשתו, הצוות לא הזעיק סיוע הולם ולא סטה מהמסלול למרות שהיה מדובר במצב רפואי דחוף

בית המשפט הפדרלי בקליפורניה פסק השבוע כי חברת התעופה אמריקן איירליינס תפצה נוסע ושטס עם החברה לפני ארבע שנים, בסכום של 9.6 מיליון דולר, לאחר שהחברה התרשלה במצב רפואי חמור בו לקה במהלך הטיסה.
על פי כתב התביעה, באירוע שהתרחש בתחילת חודש נובמבר בשנת 2021, הנוסע ישוע פלאסנסיה, בן ה-67 שעבד כטבח במקצועו, החל להראות תסמיני שבץ כבר בזמן העלייה למטוס בשדה התעופה במיאמי. אשתו התריעה בפני צוות הטיסה כי בעלה עלול ללקות בשבץ מלא, אך לטענתה היא קיבלה תגובות מזלזלות מצד אנשי המטוס. הקברניט לא פנה לקו החירום הרפואי של החברה ולא ביקש סיוע של נוסעים בעלי הכשרה רפואית, והמטוס בסופו של דבר המריא כמתוכנן למדריד.

במהלך הטיסה, מעל האוקיינטוס האטלנסי, פלאסנסיה לקה בשבץ מוחי חמור. רק לאחר הנחיתה בספרד הוא קיבל טיפול רפואי, אך זה קרה באיחור של כמה שעות קריטיות שהותירו אותו עם נכות קשה עד היום. הוא לא מסוגל לדבר, לכתוב, או לבצע פעולות בסיסיות, והוא זקוק לטיפול סיעודי 24/7.
חבר המושבעים קבע כי חברת התעופה פעלה ברשלנות חמורה, תוך הפרת נהלי החברה ואמות המידה הפדרליות לבטיחות תעופה. פסק הדין כולל פיצוי בגין נזקי גוף, אובדן השתכרות, הוצאות רפואיות עתידיות, וכן פיצוי לאשתו. מצד אמריקן איירליינס נמסר כי "אנחנו מכבדים את החלטת חבר המושבעים, אך מתנגדים לפסק הדין ובוחנים צעדים עתידיים".

"אירוע כפי שקרה לתובע יכול להתרחש בסבירות נמוכה", מסביר עו"ד אשר רוטבאום, מומחה בדיני תעופה. "אך כאשר אירוע כזה מתרחש, על חברת התעופה מוטלת אחריות מוגברת על מנת להבטיח את שלומו של הנוסע בזמן אמת".
