חברת הלואו קוסט הבריטית איזי ג'ט תפצה את מלאני וולפסון, נוסעת ישראלית המתגוררת באנגליה, לאחר שנאלצה לעבור מקום במהלך 2 טיסות שונות, כי נוסעים חרדים שהיו במטוס לא הסכימו שתשב לידם.

המקרה הראשון התרחש לפני כשנה וחצי בטיסת החברה מתל אביב ללונדון. על פי מלאני, היא שילמה תוספת מחיר על מנת לשבת בכיסא מועדף ונוסע חרדי שישב ביחד עם בנו באותה השורה ביקש ממנה להחליף מקום עם גבר אחר שישב כמה שורות קדימה. מלאני סירבה להחליף מקומות וטענה שהבקשה גרמה לה להרגיש מושפלת.

"זו הייתה הפעם הראשונה בחיי הבוגרים שהרגשתי שמפלים אותי בגלל שאני אישה", אמרה מלאני לפני כשנה בראיון ל"הארץ". "אם היו מבקשים ממני לעבור מקום כדי שבני משפחה יוכלו לשב ביחד, הייתי עושה את זה בשמחה, אך הבקשה הייתה בגלל שהם לא רצו שאישה תשב לידם, אז סירבתי. אנשים מסביב הסתכלו ולא עשו דבר". 

איזי ג'ט,קניות בברלין, קרדיט פ.ר.ם תקשורת (צילום: פ.ר.ם תקשורת)
חברת הלואו קוסט, איזי ג'ט, מצטרפת למהלך המבורך | צילום: פ.ר.ם תקשורת

בסופו של דבר, על מנת לפתור את העניין, אחת הדיילות בטיסה התערבה והציעה למלאני שתייה חמה בחינם על מנת שתסכים לעבור. כדי לא לעכב את ההמראה מלאני הסכימה לעבור מקום. 

לאחר חודש, מלאני הגישה תלונה על המקרה לחברת איזי ג'ט על אפלייה על רקע מיני והאשימה את חברת התעופה שלא עמדה לצידה במקרה זה. 

לאחר עוד כחודשיים, מלאני נתקלה מצב דומה באותה חברת התעופה כשהתבקשה על ידי שני נוסעים חרדים לעבור מקום, ולטענתה גם במקרה זה הצוות לא התערב לטובתה. לאחר שחברת התעופה לא הגיבה על פניותיה היא החליטה לפנות לבית המשפט.

תגובת חברת איזי ג'ט למקרה: "איזי ג'ט מודעת לסוגיה שבה נוסעים מסוימים מציינים שהם אינם חשים בנוח לשבת ליד נשים, שאינן חלק ממשפחתם הקרובה וזאת בשל אמונותיהם הדתיות. כתוצאה מכך נוסעים אלה מבקשים מצוות המטוס להעביר את הנשים ממקומן.

"איזי ג'ט אינה סבורה שיש לבקש מנוסעות לעבור מקום רק בשל מינן. מדיניות החברה היא להודיע בנימוס לנוסע שהעלה בקשה כזו, שלא ניתן למלא את בקשתו. למרבה הצער, לפי מלני וולפסון, מדיניות זו לא יושמה במקרה שלה.

"איזי ג'ט מחויבת לפעול כנגד כל אפליה בטיסותיה. לכן, האזנו בקשב רב כאשר גב' וולפסון סיפרה לנו על מקרי האפליה המגדרית בטיסותינו, בהם היא נתבקשה לעבור מקום רק בשל היותה אישה. אנו מתייחסים ברצינות רבה לנושא זה ולכן, בנוסף לפיצוי גב' וולפסון בגין החוויה שעברה, בכוונת איזי ג'ט לבצע הכשרה נוספת של הצוותים ולרענן את ההנחיות כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד.

אנו באיזי ג'ט מאמינים שטיסה צריכה להיות חוויה בטוחה ומהנה לכולם ולכולן, ללא קשר למינם, ואנו מחויבים לוודא שאכן כך יהיה להבא."