ניק פרוקטור, בן 44 מאנגליה, טס ביחד עם אישתו ושני ילדיו לחופשה ברודוס עם חברת התעופה איזיג'ט. כשהם הגיעו לנמל התעופה ניק גילה שהוא צריך להוסיף 144 ליש"ט (כ-690 שקל) מכיוון שהצוות טען שמזוודות הטרולי של המשפחה גדולות מדי לטיסה בסנטימטר אחד, וכי על כל מטען יש לשלם 48 פאונד.

לפי בני המשפחה, זו למעשה הפעם הראשונה שבחברת התעופה העירו להם על גודל הטרולי והם טוענים כי הם טסו עם המזוודות האלה בתשע טיסות איזיג'ט אחרות. יתרה מכך, בטיסה חזרה הביתה, חברת התעופה לא דרשה תשלום נוסף על הסנטימטר העודף של המזוודות.

ניק האב הוא מטייל מנוסה שמכיר את כל הכללים: "הם היו ממש קפדניים ובגלל שהטרולי לא נכנס למתקן מדידה, לא היה על מה לדבר יותר עם הצוות. היינו צריכים לשלם, לא הייתה אפשרות אחרת. הגלגלים היו גדולים בסנטימטר אחד ולא נכנסו למתקן מדידה בנמל התעופה, אבל הטרולי כן נכנס מתחת למושב". הוא שב ואמר כי באופן מפתיע לא הייתה שום בעיה בטיסה חזרה.

"פעם היינו צריכים להכניס את הטרולי למתקן שבודק את הגודל והכל היה בסדר, אבל הפעם כשהכנסנו את המזוודות המתקן היה הרבה יותר קטן ולא היה מקום. אולי זה חדש אבל הנקודה העיקרית היא שהמזוודות האלה תמיד היו בסדר והן עלו להרבה טיסות של איזיג'ט".

בנוסף לאכזבה שחוו בדרך, ניק אמר שכל המהומה הכניסה לחץ לחופשה המשפחתית. "ניסינו ליהנות מהחופשה שלנו, אבל הייתה הרגשה של עצבים לגבי מה שנצטרך לעשות בטיסה הביתה והיה קצת מתח ביני לבין אשתי. חשבנו לקחת תיקי גב לטיסה הביתה ולהיראות כמו נוודים או שנסתכן וניקח את מזוודות הטרולי שוב".

איזיג'ט  (צילום: Piotr Wawrzyniuk, shutterstock)
לא היו מוכנים לוותר על הסנטימטר. איזיג'ט | צילום: Piotr Wawrzyniuk, shutterstock

לאור התלונה, באיזיג'ט ביקשו מניק להגיש הוכחה לתשלום החיובים העודפים ותמונות של המטען שלו לצד סרט מדידה. הוא טען שעדיין לא קיבל החזר עבור דמי המטען הנוספים.

דובר איזיג'ט אמר: "אנחנו מציגים את הגדלים והממדים של המזוודות ללקוחות בעת ההזמנה, באמצעות דואר אלקטרוני לפני שהם נוסעים וזה גם מוצג בבירור על כרטיסי העלייה למטוס. למרבה הצער, התיקים של מר פרוקטור לא היו במסגרת ההזמנה שלו ולכן בהתאם למדיניות שלנו ולמען ההגינות מול הלקוחות האחרים שהזמינו טיסה עם תיקים גדולים יותר, המשפחה התבקשה לשלם עבור המזוודות שלה בנמל התעופה התעופה".